Samsung v Česku využívá v aktuální kampani na novou řadu chytrých telefonů řady Galaxy S22 reklamní formáty v herní platformě Roblox. V populárním herním prostředí, které má celosvětově desítky milionů uživatelů, se reklama na českém trhu objevuje vůbec poprvé. Kampaň připravila mediální divize Publicis Groupe.
Roblox je globální metaverse herní platforma sdružující miliony uživatelů z celého světa. Oproti jiným herním prostředím je specifická tím, že zde všechny hry vytvářejí sami její uživatelé, kteří je pak sdílejí s ostatními hráči. Celosvětově má dnes Roblox přes 160 milionů aktivních hráčů, v Česku se pak jejich počet pohybuje nad hranicí 400 tisíc. Z hlediska reklamy je platforma zajímavá zejména svou uživatelskou základnou, která pro inzerenty představuje vysoce atraktivní cílovou skupinu.
„Kde to dává smysl, snažíme se klientům vždy přinášet v rámci kampaně inovace, které jejich značku odliší od konkurence. Roblox je nová neokoukaná platforma, která nyní zažívá obrovský globální růst. Inzerentům nabízí unikátní cílovou skupinu, kterou v lineárním televizním vysílání ani běžnou on-line reklamou prakticky nezachytíte: mladé lidi a takzvané light TV users. Navíc se tam značky zatím objevují jen ojediněle, reklama v Robloxu má tak vyšší šanci zaujmout pozornost,“ popisuje Lukáš Jakoubek, Business Director Publicis Groupe, která pro Samsung Electronics v České republice dlouhodobě zajišťuje nákup a plánování médií.
Na českém trhu v Robloxu dosud žádná značka nekomunikovala. Průkopníkem se v tomto směru stal Samsung, který do herní platformy vstoupil v rámci aktuální kampaně na novou řadu Galaxy S22. Ta běží do konce března v televizi, on-line, outdooru, printu a rádiu. Roblox má v mediálním mixu kampaně oslovit nejmladší část cílové skupiny Generaci Z.
„Samsung je technologický lídr. Inovace jsou součástí našeho DNA a pozici inovátora si chceme držet i v oblasti mediálního nákupu. Neženeme se ale slepě za každou novinkou. Vždy nám to musí dávat smysl s ohledem na cíle dané kampaně. Pro Roblox jsme se rozhodli především kvůli tomu, že na této platformě dokážeme oslovit mladou generaci, která tradiční média konzumuje jen v omezené míře,“ říká Martin Doležel, kampaňový manažer pro oblast mobilních zařízení ze společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak.