Snížit dopad potravin, které jíme, na životní prostředí a budovat rostlinnou budoucnost se u nás i ve světě snaží organizace ProVeg. Na duben naplánovala konferenci, která by měla inspirovat další firmy v tom, aby rozvíjely inovativní řešení v potravinářství.
V prostorách Spojka Events v pražském Karlíně se 12. dubna setkají odborníci na produktové inovace, vědci, analytici trhu, marketingoví odborníci, představitelé veřejné správy, ale i restauratéři, majitelé značek a influenceři.
Konferenci otevře prezentace klíčového řečníka Tobiase Leenaerta, který je spoluzakladatelem ProVeg Internationl. Dále vystoupí Lu Ann Williams (global insight director) z poradenské a datové společnosti Innova Market Insights a následně Stephanie Jaczniakowska-McGirr (international head of food industry & retail) rozebere evropský trh s rostlinnými výrobky. V rámci dopoledního programu účastníci ještě uvidí prezentaci Randyho Jagta ze společnosti Deloitte, Chrise Geeho z Tesca, profesora Vladimíra Kočího z Vysoké školy chemicko-technologické v Praze a specialistky na potravinovou chemii Markéty Veselé.
Celý program konference, kterou uzavře o půl páté svým vystoupením „Udržitelný catering – Eat Perfect“ Filip Sajler, je však ještě bohatší a najdete ho na webu.
Hlavními partnery konference jsou společnost Tesco a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, který rovněž převzal nad akcí záštitu. Mezi dalšími partnery jsou například značky Alpro, Garden Gourmet (Nestlé) či Green Day (Olma). Mediálním partnerem akce je také týdeník Marketing & Media.
ProVeg International je organizace zvyšující povědomí o potravinách, která pracuje na transformaci globálního potravinového systému nahrazením živočišných produktů rostlinnými a kultivovanými alternativami. Má pobočky v devíti zemích na čtyřech kontinentech a je aktivní po celém světě. ProVeg má status stálého pozorovatele u UNFCCC (Rámcová úmluva OSN o změně klimatu), zvláštní poradní status u ECOSOC (Ekonomická a sociální rada OSN), je akreditována pro UNEA (Environmentální shromáždění OSN) a obdržela cenu OSN Momentum for Change.
České zastoupení ProVeg vzniklo loni v srpnu spojením s Českou veganskou společností.
Na českém trhu organizace například pořádá třicetidenní Veggie Challenge, která je tuzemským spotřebitelům známá i proto, že se do ní zapojují stále více obchodní řetězce a velcí zadavatelé.