Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ústí s novou identitou od studia Trifor

Studio Trifor uspělo v otevřeném výběrovém řízení mezi 84 návrhy vizuální identity města Ústí nad Labem. Soutěž pořádala organizace Czechdesign.

Nové vizuální identitě dominuje výrazné logo, které podle tvůrců působí přímočaře, sebevědomě, důrazně a nezaměnitelně. Vizuální styl využívá specificky seseknuté písmo. „Emoce, které v sobě nese, velmi dobře konvenují s charakterem města. Pozitivně a úderně pak působí aplikace samotného stylu,“ píše se v tiskové zprávě.

Pro základní logotyp je použité písmo Monument Extended v řezu Black. Jako doprovodné písmo například pro sazbu textů byl zvolen font Louka Daniela Barka, ústeckého typografa a studenta Fakulty umění a designu na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně.

„Samotný logotyp představuje protnutí historie, poválečné architektury (zejména brutalismu) a nové perspektivy. Charakteristickými prvky je propojení typografie, známé siluety budovy krajského úřadu, tzv. ústecké „vany“, novogotického lomeného písma odkazující na německou historii města a dimenzionalita pohledu symbolizující perspektivu, kterou město může nabídnout,“ doplňují autoři, designéři Ilona Chalupecká a Tomáš Trykar z chomutovského Trifor studia.

Důležitým prvkem celého návrhu je barevnost, která je variabilní a dlouhodobě použitelná. Základní černobílá a modrá barevnost odráží specifickou drsnost a náladu města. Doplňková barevnost je volena k rozšíření palety vizuálního stylu a zastává funkci kontrastních akcentů k základní barevnosti.

Podle tiskové zprávy porotu soutěže zaujal i odlehčený copywriting, „který ukazuje, jaké Ústí si pro sebe každý může objevit. Ať už se jedná o hru s významem slova Ústí (Ústí historie, Ústí architektury, Ústí kultury atd.), veršování (Ústí nepustí) až po místní kontext a specifika (Brána Čech, Ústí ajncvaj do Němec, atd.).“

Reklama
ČEZ

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)