Studio Trifor uspělo v otevřeném výběrovém řízení mezi 84 návrhy vizuální identity města Ústí nad Labem. Soutěž pořádala organizace Czechdesign.
Nové vizuální identitě dominuje výrazné logo, které podle tvůrců působí přímočaře, sebevědomě, důrazně a nezaměnitelně. Vizuální styl využívá specificky seseknuté písmo. „Emoce, které v sobě nese, velmi dobře konvenují s charakterem města. Pozitivně a úderně pak působí aplikace samotného stylu,“ píše se v tiskové zprávě.
Pro základní logotyp je použité písmo Monument Extended v řezu Black. Jako doprovodné písmo například pro sazbu textů byl zvolen font Louka Daniela Barka, ústeckého typografa a studenta Fakulty umění a designu na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně.
„Samotný logotyp představuje protnutí historie, poválečné architektury (zejména brutalismu) a nové perspektivy. Charakteristickými prvky je propojení typografie, známé siluety budovy krajského úřadu, tzv. ústecké „vany“, novogotického lomeného písma odkazující na německou historii města a dimenzionalita pohledu symbolizující perspektivu, kterou město může nabídnout,“ doplňují autoři, designéři Ilona Chalupecká a Tomáš Trykar z chomutovského Trifor studia.
Důležitým prvkem celého návrhu je barevnost, která je variabilní a dlouhodobě použitelná. Základní černobílá a modrá barevnost odráží specifickou drsnost a náladu města. Doplňková barevnost je volena k rozšíření palety vizuálního stylu a zastává funkci kontrastních akcentů k základní barevnosti.
Podle tiskové zprávy porotu soutěže zaujal i odlehčený copywriting, „který ukazuje, jaké Ústí si pro sebe každý může objevit. Ať už se jedná o hru s významem slova Ústí (Ústí historie, Ústí architektury, Ústí kultury atd.), veršování (Ústí nepustí) až po místní kontext a specifika (Brána Čech, Ústí ajncvaj do Němec, atd.).“