Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Košík má novou privátku Fish&Fresh. Nabídne i lososa z Islandu

Košík.cz začal nabízet vlastní značku Fish&Fresh. Startuje s nejširším výběrem lososů a tresek a postupně chce nabízet nejrozmanitější nabídku i v případě dalších druhů sladkovodních i mořských ryb a mořských plodů. 

Z 84 kilogramů masa, které Češi ročně sní, je pouhých pět kilogramů z vody. Řadíme se tak mezi státy s nejmenší spotřebou rybího masa v Evropě. A všichni z našich sousedů – včetně Slováků – sní dvojnásobné až trojnásobné množství, přímořské země dokonce sedmkrát více. Důvodem, proč se Češi rybám vyhýbají, je především malá znalost mořských ryb a dlouhodobě nízká nabídka kvalitního rybího masa, která může v kombinaci s vyšší cenou odrazovat. 

Situace se však začíná postupně měnit a poptávka po kvalitním rybím mase s garantovanou kvalitou původu stoupá. Využít toho chce i Košík.cz, který představuje svoji novou značku Fish&Fresh. 

Reklama
Know

„Jsme národ, který zná čerstvé ryby jen z rybníků a říček. Většinu mořských ryb Češi znají spíše jako rozmrazované maso z běžného rybolovu. S čerstvým masem z divokého chovu nebo certifikovaných farem se pak takový zážitek nedá srovnávat,“ zmiňuje Tomáš Balent, expert na maso a ryby ve společnosti Košík.cz a garant značky Fish&Fresh.

V první várce přinese Fish&Fresh přes 40 druhů lososů a tresek. Lososy bude vozit z vod Norska, Aljašky, Skotska a vůbec poprvé na českém trhu se pak objeví losos z Islandu. V nabídce budou jak lososi farmovaní včetně bio farmy bez hormonů a antibiotik, tak divocí – tedy keta a sockeye. Čerstvé tresky pak bude Košík nakupovat na tradičních rybích aukcích v dánských a islandských přístavech. V průběhu roku by pak měla svůj sortiment rozšířit – netají se ambicí přinést nejširší nabídku rybího masa a mořských plodů v českém retailu. 

„Nová značka Fish&Fresh už brzy zaštítí nejbohatší nabídku ryb a mořských plodů v Česku, od cenově dostupných ryb na rodinnou večeři až po prémiové kousky pro nejnáročnější,“ zmiňuje Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. „A podobně jako v u našich značek Authentic a Mr. Nutly, i v případě Fish&Fresh chceme, aby brzy dominovala své kategorii. Rád bych, abychom se v podílu konzumovaného rybího masa brzy dostali alespoň na evropský průměr.“ 

Samozřejmostí má být důraz na čerstvost rybího masa a kvalitu přepravy, ať putuje z jakékoli vzdálenosti. Ryby značky Fish&Fresh dorazí k zákazníkovi vždy nejpozději 72 hodin, častěji však již 48 hodin, od výlovu. Po celou dobu jsou skladovány vychlazené – od cesty z rybí farmy na sklad Košíku, v době skladování, i po cestě za zákazníkem. Pokud je ihned po doručení přendá zákazník do lednice – ideálně takzvané nulové zóny – teplotní řetězec zůstane neporušen a kvalita masa zůstane vysoká.

V rámci značky Fish&Fresh chce Košík hlídat nejen kvalitu, ale také dbát na životní podmínky ryb. Maso tak bude možné filtrovat i podle certifikátů – konkrétně MSC (Certifikovaný volný chov s pravidly udržitelného rybolovu), ASC (Certifikovaný ekologický a zodpovědný farmový chov), Label Rouge (Národní francouzská certifikace chovatelských postupů) nebo BIO. 

„Plundrování oceánů a moří vede k ničení celých ekosystémů. Proto chceme, aby naši zákazníci mohli podpořit chovatele, kteří investují do dlouhodobě udržitelné produkce. Její přísná kritéria byla navržena tak, aby pomohla uchovat dostatek ryb v mořích i do budoucna,“ zakončuje Jeřábek. 

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)