Značka představuje v kampani od WMC Grey novou řadu nápojů MéněVíce, postupně nahradí všechny ochucené Kofoly.
Kofola reaguje na dlouhodobý trend a poptávku spotřebitelů po méně sladkých nápojích. Pilotní odlehčenou verzi Kofola Citrus Lehká uvedla firma na trh už vloni. „Letos obsah cukru snižujeme o třicet procent ve všech ochucených variantách a vytváříme tak novou řadu – Kofola MéněVíce. V jejím pojmenování se odráží hlavní myšlenka nové kampaně, která právě startuje v TV, a to že méně je někdy více,“ vysvětluje Ľubica Mieresová, manažerka značky Kofola.
Na kampani se podílela kreativní agentura WMC Grey, která přišla s návrhem neobvyklého slovního spojení „Méně cukrování, více lásky“. „Jsme velmi rádi, že jsme mohli s Kofolou pracovat na strategii ‚launche‘ úplně od začátku – tedy od produktu. A když jsme přišli na to správné pojmenování, tak už to bylo MéněVíce jednoduché,“ vysvětluje vznik názvu produktu i samotné kampaně David Suda, Creative Director agentury, a doplňuje: „Televizní spot vyprávíme podle vzoru legendárních reklam Kofoly. Jde o drobný milostný příběh, který se mohl stát každému z nás. Anebo stal?“
Kampaň MéněVíce v Česku i v sousedním Slovensku začala spuštěním televizního spotu v pátek 18. února 2022. Jeho natáčení probíhalo v prostředí Středočeského kraje během loňského podzimu. „Museli jsme všechno stihnout, než napadne sníh. Potřebovali jsme navodit jarní atmosféru, přestože se natáčelo v říjnu,“ vzpomněla Nikola Gschwentnerová, brand manažerka Kofoly. V postavách mladého páru – Kláry a Kamila – se osvědčili Alžběta Malá a Tony Mašek. „Role jim výborně sedly, dokázali se do svých postav dobře vcítit“, dodala Gschwentnerová. Od prvního návrhu kampaňového vizuálu byl v centru pozornosti také obrovský růžový medvěd. Právě on nejlépe vyjádřil přehnanou přecukrovanost, o kterou v kampani MéněVíce po celou dobu jde.
Hudbu ke spotu Kofola zadala osvědčeným autorům „nepřeslazených“ love songů. V Česku je tak ve spotu slyšet písničku od Márdiho ze skupiny Vypsaná fiXa, na Slovensku zní song kapely Horkýže Slíže. „Byli jsme si jistí, že Márdi i Kuko vytvoří autentickou a odvážnou hudbu, kterou jsme pro jarní Kofola kampaň hledali. A nepletli jsme se, obě verze jsou jedinečné a každá má to své,“ zhodnotila Ľubica Mieresová.
Márdí ze skupiny Vypsaná fiXa si chválil podobný hudební vkus s tvůrci kampaně. „Prostě mně to sedlo – vymyslet úderný refrén, který ve spotu hraje punková kapela, bylo super zadání. u refrénu neskončilo. Ve studiu, kde jsme spojovali obraz se zvukem, jsme si společně ‚zajamovali‘. Mně to zůstalo v hlavě a přišlo mi škoda celou věc nedotáhnout. A tak jsem k refrénu vymyslel i zbytek. Úplně nečekaně nakonec vznikla nekompromisní, plnohodnotná píseň v produkci Dušana Neuwertha. Refrén se rozvinul v song a z méně bylo více,“ popsal.
Jarní Kofola kampaň MéněVíce startuje o měsíc dříve, než bylo zvykem v uplynulých letech. Hlavním produktovým hrdinou jsou totiž půllitrové ochucené Kofoly v PET, kterým začíná sezóna s prvními teplejšími dny. V březnu Kofola navíc spustí originální e-shop s limitovanou edicí lokálního merche. Na obrazovkách kampaň poběží do konce května, objeví se i v outdooru, v PR a online kanálech, včetně podcastu Love is On the Air, a samozřejmě také na místě prodeje.
Vizitka kampaně:
Klient: Kofola
Kreativní koncept a supervize: WMC Grey
Produkce spotu: Creative Embassy
Režie: Mugshots
Klíčové vizuály a rozpracování: WMC Grey
Hudba: Horkýže Slíže (SK), Márdi z kapely Vypsaná fiXa (CZ)
PR: AC&C Public Relations (CZ), 1st CLASS AGENCY (SK)
Mediální agentura: Knowmedia (CZ), Unimedia (SK)