Společnost Deutsche Telekom, jejíž součástí je T-Mobile, globálně posouvá pozici značky, mění její komunikaci a upravuje také logo.
Deutsche Telekom, k níž patří také český T-Mobile, mění pozici korporátního brandu, aby korespondovala s jeho větším zaměřením na digitální život, udržitelné aktivity a společenskou soudržnost. Společnost se rozhodla, že celosvětově bude vytvářet jednotnou „brand experience“, s čímž souvisí také mezinárodně konzistentní „one-brand“ přístup a jednotné budování značky.
Nové, kompaktnější korporátní logo má ve svém středu písmeno „T“, které bude také v centru komunikace. Purpurové barvě (magenta) pak přiřkne společnost důležitější a jasnější roli. Název barvy „magenta“ bude v budoucnosti využit i na rozdělení portfolia produktů, jako „Magenta TV“, „Magenta music“, a to ve všech zemích, kde Deutsche Telekom působí.
„Náš globální tržní přístup je hlavním pilířem naší mezinárodní digitální a udržitelné korporátní strategie,“ uvedl ve zprávě Deutsche Telekom šéf značky Ulrich Klenke. „Jeden cíl, jedna architektura, jedno logo, jedno tvrzení a jeden design – s naší globální strategií značky chceme dosáhnout toho, že náš vývoj směrem k ‚vedoucímu digitálnímu telco hráči‘ bude patrný/vnímatelný všem,“ dodal.
Brand video: „One Company. One Brand. One Mission“
Silnější „T“
Součástí „one-brand“ strategie Deutsche Telekom je také to, že nové logo budou využívat všechny společnosti na všech trzích, které fungují pod „Téčkem“. Forma loga bude vždy symbol-T-symbol (digit-T-digit). Písmeno T je kompaktnější než doposud, křivky byly upraveny, aby byly otevřenější (ne jako „svěšené ruce“). Oproti staré verzi „Téčka“ byla zesílena patka, dřík i ramena. Design je geometričtější a umožní také snadnější používání napříč všemi digitálními i fyzickými „touchpointy“.
Písmeno „T“ rovněž dostane v budoucí komunikaci prominentnější roli. Z pouhého označení firmy či služby se dostane do středu dění, což mu umožní být součástí kontextu příslušného obsahu. Logo jakožto symbol témat repositioningu bude též symbolem digitálního optimismu. Cíl (purpose) značky Deutsche Telekom je „Nepřestaneme, dokud nebudou všichni připojeni.“
Magenta nejen barvou
Magenta, velmi dobře odlišitelná barva, která je zřetelně spojena s Deutsche Telekom, dostane další roli, jež půjde za její vliv, coby barvy. „Plánujeme využít její jméno k aktivnímu dělení portfolia, abychom se ještě více odlišili od konkurence,“ říká Ulrich Klenke, což podle něho v kombinaci s takzvaným Liquid brand designem, který firma představila na podzim roku 2020, značku globálně posílí. „Přítomnost naší značky bude jasnější, konzistentnější a srozumitelnější napříč mezinárodními trhy – a tím i působivější a účinnější.“
Poprvé v Barceloně
Deutsche Telekom přetvořené logo využije poprvé na konci února v Barceloně, konkrétně na Světovém veletrhu a kongresu pro konektivitu, mobilní komunikaci a technologie (Mobile World Congress), který se koná od 28. února do 3. března. Globálně se změna bude implementovat v následujících dvou až tří letech. V prvním kroku společnost změní své digitální kanály, komunikační kampaně a sponzoring. Změny ve fyzickém světě – jako je označení budov a prodejen – přijdou na řadu následně.
Strategie nové značky byla vyvinuta in-house v Deutsche Telekom v oddělení „group brand management“. Na její implementaci se podílí všechny relevantní oblasti skupiny a probíhá ve spolupráci s Dusseldorfským studiem MetaDesign.
V letošním reportu „Brand Finance Global 500“ se uvádí, že současná hodnota značky Deutsche Telekom je 60,2 miliardy dolarů, což je v přepočtu 1288 miliard korun. Jen pro zajímavost hodnota značky Mercedes-Benz je podle zprávy 60,8 miliardy dolarů a Googlu 263,4 miliardy. Ve světovém měřítku patří značce Deutsche Telekom v kategorii Telekomunikace druhé místo hned za společností Verizon (69,6 mld. USD).