AKA rozjíždí projekty na podporu Ukrajiny

Návod, jak podpořit Ukrajinu a komunikovat během krize, zveřejnila Asociace komunikačních agentur. Chystá další kampaně.

Asociace komunikačních agentur připravila jako jednu ze svých prvních iniciativ v reakci na Ukrajině ve spolupráci s ukrajinskými agenturami návod, jak mohou značky smysluplně pomoci lidem v aktuálním válečném konfliktu. „Tady nejde o marketing, ale o skutečnou válku, ve skutečném světě. Nekomunikujte pomoc, která se nestala, nebo je dělaná pouze z důvodu zviditelnění se,“ píše se v něm mimo jiné.

Na celý návod se můžete podívat zde:

Soubor ke stažení zde.

AKA zároveň chystá další iniciativy, které se připravují po té, so se zhruba 40 odborníků na komunikaci během čtvrtka zapojilo do online brainstormingu s ukrajinskými agenturami, při němž se řešilo, jak mohou lidé z komunikačního byznysu co nejlépe pomoci. „Připojili se na dálku kolegové z poboček přímo na Ukrajině. Bylo až děsivé, jak se v pozadí ozývaly výbuchy. Řešili jsme s nimi, jak můžeme z Česka co nejlépe pomoci. Shodli jsme se na dvou zásadních věcech – fundraisingu a boji proti dezinformacím,“ uvedl pro MAM Jan Binar, prezident AKA a CEO agentury McCann.

Možnost finanční podpory je na Ukrajině zásadní. Pro AKA teď tým odborníků připravuje rozcestník, přes který si budou moci lidé vybírat, jak a na co chtějí přispět.

AKA též ve spolupráci s Asociací mediálních agentur shání a zajišťuje mediální prostor pro kampaň, která také Ukrajinu podpoří. „Připravujeme kampaň, kdo má média nebo prostředky, může se do ní zapojit. Dejte vědět. Pomoc již nabídla radia a Deník,“ uvedl na Linkedin Tomáš Jindříšek, člen prezidia AKA a řídící partner agentury Dark Side.

Asociace se chce v kampani zaměřit na boj proti dezinformacím o situaci na Ukrajině, které se šíří internetem. „Chceme ji směřovat na firmy i na lidi. Samozřejmě bude i na sociálních sítích, ale bude třeba komunikovat masivně, protože dezinformace jsou problém, který bude ještě hodně zesilovat i v České republice,“ dodal Jan Binar.

Obě iniciativy chce AKA odstartovat v příštím týdnu.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen