Po odchodu Ogilvy a VMLY&R Asociace komunikačních agentur přichází o dalšího člena. Vstoupila naopak agentura Visibility Digital.
Po odchodu Ogilvy a VMLY&R opustí ke konci roku řady Asociace komunikačních agentur (AKA) i Boomerang Communications, která do ní vstoupila v roce 2016. „Nejsem úplně šťastný se směřováním AKA a nesouhlasím ani s rekonstruovanými stanovami a nastavením volby prezidia, které nedává dost prostoru nezávislým agenturám. Obojí ale bylo určeno podle platných stanov, takže s tím vedle odchodu nemohu moc dělat, mlčící většinu členů nepřesvědčím,“ zdůvodnil krok šéf Boomerang Communications Marek Slezák.
Dodal, že stále považuje AKA za nejprestižnější a nejsilnější oborovou asociaci, která zašťituje řadu důležitých iniciativ. „Pro obor je nesmírně potřebná, rád do ní znovu vstoupím, když se bude řídit lepšími pravidly, jež dají prostor lidem, kteří mohou něco změnit a vnést do dění svěží vítr,“ doplnil.
Slezák byl loni na jaře zvolen prezidentem AKA, ale na letní mimořádné valné hromadě došlo k překvapivému převolení, kdy se do čela asociace vrátil Jan Binar (McCann Prague). Od té doby v reakci na změny z AKA odešly agentury ze skupiny WPP (s výjimkou Wunderman Thompson a GroupM, která je členem přes asociaci ASMEA), DDB Prague, ComtechCan či 2Fresh. Spekuluje se, že o odchodu uvažují i další agentury.
„Není to radostná situace. AKA je ale živý organismus, z kterého agentury odcházejí a jiné přicházejí. Například na listopadovém prezidiu jsme schválili vstup agentury Visibility Digital,“ uvedl ředitel AKA Marek Hlavica. Dodal také, že na prosincové schůzi bude prezidium jednat o přihláškách dalších tří agentur.
Visibility je nezávislá digitální agentura, která na trhu funguje od roku 2009 a zaměstnává 34 lidí. Letos v červnu pak rovněž do AKA vstoupila agentura Live! (ze skupiny McCann), která se zaměřuje na sociální sítě a influencery. V průběhu loňského roku pak do AKA vstoupila například agentura Marketup a kolektivním členem se stala i Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace.