Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vermont otevírá prodejny na Chodově a v Plzni. Prostory vypiloval ve virtuální realitě

Módní skupina Vermont během první poloviny prosince otevře svou zbrusu novou multibrandovou prodejnu v pražském nákupním centru Westfield Chodov a další v plzeňské Olympii. Při stavbě a jejich navrhování se spojila se společností Virtuplex. Ta má na kraji Prahy největší komerční halu pro virtuální realitu na světě a umožňuje klientům modelovat virtuální prostory, v nichž mohou dále upravovat dílčí změny.

Po nasazení bezdrátového VR setu a batohu na záda se tak návštěvníci mohou procházet třeba po základně na Měsíci, po projektu Masaryčka od architektky Zahy Hadid, který vzniká v centru Prahy, po případě se ocitnout v českém pavilonu na nyní probíhajícím Expu nebo právě v novém konceptu prodejen Vermontu. Nový unikátní koncept prodejny má nabídnout více prémiových značek na jednom místě. Vermont si chtěl být jistý, že layout prodejny je navržený architektem tak, aby personálu vyhovoval, a že jednotlivé designové prvky odpovídají představám.

Ve virtuální realitě bylo možné si projít obchod ještě předtím, než fyzicky stál v rozměru 1:1, a vnímat, jak obchod působí. Oproti běžným vizualizacím totiž VR technologie přináší i potřebnou hloubku. Zkontrolovala se tak šířka uliček mezi regály, kvalita osvětlení i výhledy. „U Vermontu jsme museli klást důraz na to, aby byla scéna extrémně realistická. Do detailu jsme se věnovali například osvětlení. Ladili jsme teplotu světla i jeho úhel, pod kterým ve virtuální realitě svítí na konkrétní poličku s oblečením. Velice důležité bylo také realistické vzezření materiálů a jejich textur. Ty jsme upravovali na základě dodaných fotografií konkrétních kusů nábytku, které budou v prodejně skutečně stát,” řekl Martin Albrecht odpovědný za business development & partnership ve Virtuplexu.

Reklama
ČEZ

Virtuplex získal 3D data od italských architektů Storage Milano, kteří navrhovali design prodejny. Ta následně prošla optimalizací geometrie 3D modelu tak, aby mohla být převedena do virtuální reality. Výhodou softwaru je, že data ukládá a během toho tvoří takzvanou knihovnu prvků, která se skládá například z použitých kusů nábytku, se kterými může architekt společně s klientem v reálném čase pracovat. Díky tomu je stavba každé další virtuální prodejny jednodušší a ¦nančně méně nákladná, odpadá také nutnost cestování na místo.

Navíc změny se dají udělat během chvíle a projektanti, architekti či designéři pak výsledky vidí okamžitě bez nutnosti fyzicky prostor přestavět. „Nevytvořili jsme virtuální prodejnu proto, abychom se rozhodli, jestli je design správný, ale abychom se ujistili o některých dílčích řešeních. Na základě zkušenosti s virtuálním prostorem jsme například změnili umístění některých skříní. Největší přínos ale vidíme v možnosti prožít emoci z nového prostoru ještě dříve, než je hotov,” říká Martin Florian, ředitel konceptu obchodů Vermontu. V pražské prodejně ve Westfield Chodov se mohou zákazníci těšit i na zcela nové značky, které dosud Vermont v portfoliu neměl. Jde o italské značky Missoni a Paoloni. Mimo ty budou v této prodejně k dispozici La Martina, Odd Molly nebo Manuel Ritz.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)