Zatímco v minulosti provozoval Zoot patnáct vlastních provozoven, nyní díky Výdejnám radosti v partnerských módních obchodech může vydávat zboží na 130 místech po celém Česku. Takto odbaví třetinu všech objednávek e-shopu.
Pro maloobchodní prodejny jsou nové Výdejny radosti vítaným zdrojem příjmů, který pomáhá vyrovnávat ztráty způsobené pandemií. Společnost, která během roku sestěhovala sklady do Říčan u Prahy, chce letos atakovat hranici 150 výdejen. Do budoucna se zaměří na rozšíření Výdejen radosti v obchodních centrech.
Nyní zákazníci naleznou výdejny v každém krajském i okresním městě. Zákazníci oceňují jednoduchost vyzvedávaní bez celodenního čekání na kurýra, a hlavně možnost si módní kousky prohlédnout na vlastní oči a vše řádně vyzkoušet. „Naše Výdejny radosti jsou naše velká přednost oproti konkurenci. Proto plánujeme být našim zákazníkům ještě blíže a počty výdejen rozšiřovat. Zároveň ale chceme zachovat veškeré standardy, na které jsou lidé zvyklí, zvyšovat kvalitu servisu a zanechat skvělý celkový dojem z návštěvy,“ říká Martin Souček, ředitel pro rozvoj společnosti ZOOT.
Obchodům rostou počty nových zákazníků
Právě standardy kvality ve výdejnách jsou pro Zoot stěžejní. Své maloobchodní partnery si firma pečlivě vybírá. Nové partnery hledá mezi majiteli či provozovateli obchodů s oblečením, kterým následně pomáhá s rozvojem jejich vlastního podnikaní.
„Benefit ve spolupráci s námi pocítí majitelé obchodů ve zvýšené návštěvnosti a tím i růstu jejich vlastních prodejů. Za každou vyřízenou zásilku dostávají odměnu, navíc je dodatečně odměníme i podle toho, jak hodnotí jejich přístup naši zákazníci. Partnerům se ale snažíme pomoci i jinými cestami. Nabízíme jim marketingový prostor, obchodní konzultace i další služby, které jim dlouhodobě pomáhají rozvíjet vlastní podnikání,“ vysvětluje Souček.
ZOOT tento rok rozšířil prodej vlastních značek do dvaceti výdejen po celé ČR. V nich nově předvádí i své vlastní privátní kolekce, včetně nejnovější značky Metroopolis. „Počet zásilek v každé z Výdejen radosti se odvíjí vždy od velikosti města a jeho kupní síly. Z našich zkušeností vidíme, že počty zákazníků nejvíce rostou v malých městech, kde není dostupnost módních obchodů tak vysoká,“ doplňuje Souček.
Česká módní jednička chce i nadále pracovat na snižování vratek, které jsou z principu právě ve výdejnách vyšší. „S vyšším počtem vratek chceme dále bojovat vysokou kvalitou produktů, odpovídajícím fotkám na webu, skvělým popiskem obsahujícím nápř. míry modelek a modelů i technologicky vychytaným doporučováním vhodné velikosti, které jsme již na webu spustili“ doplňuje Milan Polák, CEO společnosti Zoot. V blízké budoucnosti chce e-shop svým zákazníkům nabídnout možnost samoobslužného vyzvednutí s vyzkoušením na místě. Ve fázi testování je i sofistikované virtuální zkoušení oblečení. Klíčovým krokem bude představení vlastních vlajkových obchodů, kterým chce stálice české e-commerce více proniknout mezi zákazníky a lépe ukázat svou značku.