Nadaci Dostaň šanci podpoří povídky jedenácti reklamních tvůrců i umělé inteligence ve sbírce Klub osamělých srdcí pana Vajíčko.
Literárně a umělecky činní autoři, kteří zároveň působí, nebo působili v reklamě, se potkávají v jedinečném souboru povídek z reklamního světa, jehož výtěžek půjde na osobní rozvoj lidí s poruchou zraku ve spolupráci s nadací Dostaň šanci. Jejich dílo Klub osamělých srdcí pana Vajíčko vychází v nakladatelství No Limits 20. listopadu.
Nápadem na knihu se zrodil v hlavě textaře a básníka Pavla Sobka. Vedle něj se v knížce vedle sebe objeví povídka kreativního ředitele Ogilvy a textaře kapely 100 zvířat Tomáše Belka, bývalého reklamního textaře, spisovatele a držitele Státní ceny za literaturu Pavla Brycze, textařky a vítězky posledního ročníku Magnesie Litery v kategorii Objev roku Lenky Elbe, kreativce, textaře a zpěváka J.A.R. Oto Klempíře, režiséra, herce, baviče a autora řady sloupků Jakuba Koháka, textařky a spisovatelky Ivy Hadj Moussa, kreativního ředitele Ondřeje Součka, reklamní textařky a básnířky Jitky Bret Srbové, textaře desetiletí a sochaře Karla Špindlera a bývalého reklamního textaře a stand up komika Pavla Tomeše.
„Projekt má za cíl pobavit a posloužit dobré věci, proto jsem moc rád, že se mi autory podařilo přesvědčit, aby si na povídky udělali čas a dodali je bez nároku na honorář,“ uvedl Sobek.
Kniha je doplněna povídkou Samsalit, napsanou digitálním spisovatelem, což je projekt umělé inteligence vytvořený Honzou Tylem ze společnosti Alpha Industris a Premier AI. Zadáním pro umělou inteligenci bylo napsání textu v kafkovském stylu na téma – příběh produktu na ničení hmyzu.
Dalším bonusem v knize jsou variace autorů na staré, známé a nic neříkající Lorem Ipsum, tedy výplňový text, používaný v reklamních návrzích místo chybějícího finálního textu.