Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Praha sezvala experty k vytvoření inovační značky

Hlavní město Česka se chce brandem i v zahraničí prezentovat jako ideální místo pro špičkovou vědu a inovační projekty. Připravuje též komunikační strategii.

Praha chce vytvořit inovační značku, kterou by se v Česku i zahraničí prezentovala jako ideální místo pro špičkovou vědu a inovační projekty. Připravuje také komunikační strategii, která pomůže účinněji propagovat výsledky výzkumu a inovací na území metropole.

V Podnikatelském a inovačním centru hlavního města Praha (PIC) se proto poprvé sešlo 18 specialistů na komunikaci a PR, kteří pracují pro akademické instituce nebo pro firemní a neziskový sektor, jejichž přehled najdete níže.

Reklama
MMcite

„Praha se dlouhodobě na marketing inovací chystala a její pestré, i když velmi rozdrobené, inovační prostředí má v tomto ohledu velké očekávání. Je tu prostor pro posílení již tak silné značky Prahy tím, že ji představíme jako inovační hub a zároveň pomůžeme propagovat inovace místních subjektů právě díky síle brandu Prahy. Potenciál pro lepší komunikaci inovací směrem do světa je v metropoli velký a my nyní tvoříme nástroje, jak ji zlepšit a pražský inovační ekosystém více propojit,“ řekl k setkání platformy inovační manažer pro Prahu Tomáš Lapáček.

Úkolem expertů inovační platformy je tak ukázat na nové trendy v komunikaci, nejlepší cesty a příklady dobré praxe, které metropoli posunou v propagaci a marketingu inovací, výzkumu a vědy výrazně dopředu.

„Naše expertní skupina je příležitostí dát projektu do vínku nestandardní marketingový a komunikační pohled, novou dynamiku a inspiraci. Proto je panel tak pestrý a vedle ‚obvyklých podezřelých‘ z řad marketingových a komunikačních profesionálů obsahuje například i výkonné umělkyně, galeristky či antropology,“ dodal odborný garant platformy a konzultant Tomáš Hrivnák.

Zasedání inovační platformy pro propagaci organizuje Pražský inovační institut (Pii) v rámci projektu Prague Smart Accelerator. „Složení Inovační platformy Propagace a internacionalizace vzešlo z oslovených odborníků, kteří se primárně a dlouhodobě zabývají komunikací, propagací a marketingem v oblasti výzkumu, vývoje a inovací, včetně expertů ze startupové scény. Zároveň deklarovali svůj zájem, měli čas přijít a zapojit se do práce této platformy,“ komentoval složení týmu expertů Radek Melichar, marketingový manažer projektu Prague Smart Accelerator.

Platforma podle Melichara není personálně uzavřena. „Očekáváme, že se bude její složení měnit a její činnost se bude prolínat i s dalšími inovačními platformami, které se ustavují nebo se už během letošního podzimu poprvé také sešly,“ dodal s tím, že jde například o inovační platformy k oblasti space, umělé inteligence, kulturních a kreativních odvětví, k podpoře podnikání nebo k inovacím ve vzdělávání.

Členy Inovační platformy Propagace a internacionalizace jsou:

Tomáš Lapáček, Inovační manažer Prague Smart Accelerator (PSA)

Radek Melichar, marketingový manažer PSA

Šárka Mrázová, tisková mluvčí Pražského inovačního institutu a publicistka

Tomáš Hrivnák, odborník na brand building (Contagious)

Jan Husták, majitel HustáKomunikejšn

Andrea Vondráková a Karel Žebrakovský, PR a marketing ČVUT

Martin Ayrer, vedoucí marketingu a komunikace Univerzity Karlovy (člen IP, omluven)

Markéta Růžičková nebo Jan Martinek, vedoucí pracovníci tiskového oddělení Akademie věd ČR (člen IP, omluven)

Eduard Petiška, Sciencecom

Bára Hančíková, ředitelka platformy HitHit

Kateřina Hicks Pavlitová, odbornice na turistický ruch

Bára Prášilová, vizuální umělkyně a fotografka

Martina Zátorská, galeristka, kurátorka umění

Petr Šídlo, spoluzakladatel Direct People

Tomáš Studeník, inovátor a městský hacker

Jana Berková, ředitelka tiskového oddělení MHMP (členka IP, zastoupena)

Lenka Panešová, vedoucí marketingu MHMP (členka IP, zastoupena)

Patricia Cipro, Expat centrum HMP

Lenka Kolářová, Expat centrum HMP

Ivana Drábková, vedoucí komunikace TA ČR (členka, nyní zastoupena tiskovou mluvčí)

Radka Šmídová, manažerka Centra pro transfer technologií Akademie věd ČR

Michal Tošner, antropolog

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu