Hlavní město Česka se chce brandem i v zahraničí prezentovat jako ideální místo pro špičkovou vědu a inovační projekty. Připravuje též komunikační strategii.
Praha chce vytvořit inovační značku, kterou by se v Česku i zahraničí prezentovala jako ideální místo pro špičkovou vědu a inovační projekty. Připravuje také komunikační strategii, která pomůže účinněji propagovat výsledky výzkumu a inovací na území metropole.
V Podnikatelském a inovačním centru hlavního města Praha (PIC) se proto poprvé sešlo 18 specialistů na komunikaci a PR, kteří pracují pro akademické instituce nebo pro firemní a neziskový sektor, jejichž přehled najdete níže.
„Praha se dlouhodobě na marketing inovací chystala a její pestré, i když velmi rozdrobené, inovační prostředí má v tomto ohledu velké očekávání. Je tu prostor pro posílení již tak silné značky Prahy tím, že ji představíme jako inovační hub a zároveň pomůžeme propagovat inovace místních subjektů právě díky síle brandu Prahy. Potenciál pro lepší komunikaci inovací směrem do světa je v metropoli velký a my nyní tvoříme nástroje, jak ji zlepšit a pražský inovační ekosystém více propojit,“ řekl k setkání platformy inovační manažer pro Prahu Tomáš Lapáček.
Úkolem expertů inovační platformy je tak ukázat na nové trendy v komunikaci, nejlepší cesty a příklady dobré praxe, které metropoli posunou v propagaci a marketingu inovací, výzkumu a vědy výrazně dopředu.
„Naše expertní skupina je příležitostí dát projektu do vínku nestandardní marketingový a komunikační pohled, novou dynamiku a inspiraci. Proto je panel tak pestrý a vedle ‚obvyklých podezřelých‘ z řad marketingových a komunikačních profesionálů obsahuje například i výkonné umělkyně, galeristky či antropology,“ dodal odborný garant platformy a konzultant Tomáš Hrivnák.
Zasedání inovační platformy pro propagaci organizuje Pražský inovační institut (Pii) v rámci projektu Prague Smart Accelerator. „Složení Inovační platformy Propagace a internacionalizace vzešlo z oslovených odborníků, kteří se primárně a dlouhodobě zabývají komunikací, propagací a marketingem v oblasti výzkumu, vývoje a inovací, včetně expertů ze startupové scény. Zároveň deklarovali svůj zájem, měli čas přijít a zapojit se do práce této platformy,“ komentoval složení týmu expertů Radek Melichar, marketingový manažer projektu Prague Smart Accelerator.
Platforma podle Melichara není personálně uzavřena. „Očekáváme, že se bude její složení měnit a její činnost se bude prolínat i s dalšími inovačními platformami, které se ustavují nebo se už během letošního podzimu poprvé také sešly,“ dodal s tím, že jde například o inovační platformy k oblasti space, umělé inteligence, kulturních a kreativních odvětví, k podpoře podnikání nebo k inovacím ve vzdělávání.
Členy Inovační platformy Propagace a internacionalizace jsou:
Tomáš Lapáček, Inovační manažer Prague Smart Accelerator (PSA)
Radek Melichar, marketingový manažer PSA
Šárka Mrázová, tisková mluvčí Pražského inovačního institutu a publicistka
Tomáš Hrivnák, odborník na brand building (Contagious)
Jan Husták, majitel HustáKomunikejšn
Andrea Vondráková a Karel Žebrakovský, PR a marketing ČVUT
Martin Ayrer, vedoucí marketingu a komunikace Univerzity Karlovy (člen IP, omluven)
Markéta Růžičková nebo Jan Martinek, vedoucí pracovníci tiskového oddělení Akademie věd ČR (člen IP, omluven)
Eduard Petiška, Sciencecom
Bára Hančíková, ředitelka platformy HitHit
Kateřina Hicks Pavlitová, odbornice na turistický ruch
Bára Prášilová, vizuální umělkyně a fotografka
Martina Zátorská, galeristka, kurátorka umění
Petr Šídlo, spoluzakladatel Direct People
Tomáš Studeník, inovátor a městský hacker
Jana Berková, ředitelka tiskového oddělení MHMP (členka IP, zastoupena)
Lenka Panešová, vedoucí marketingu MHMP (členka IP, zastoupena)
Patricia Cipro, Expat centrum HMP
Lenka Kolářová, Expat centrum HMP
Ivana Drábková, vedoucí komunikace TA ČR (členka, nyní zastoupena tiskovou mluvčí)
Radka Šmídová, manažerka Centra pro transfer technologií Akademie věd ČR
Michal Tošner, antropolog