Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Rozšíříme plnicí stanice

O udržitelné produkty je v dm zájem, stejně jako o stáčenou drogerii, říká Markéta Kajabová, jednatelka společnosti

Drogerie dm už má ve svém sortimentu kolem dvou tisíc k přírodě šetrných produktů. Na udržitelnost dbá v balení i logistice.

Spotřebitelé vyžadují udržitelný přístup. Jak se to projevuje?


Zájem zákazníků o šetrnější alternativy běžných produktů konstantně roste. V prodejnách je označujeme zelenou cenovkou a aktuálně jich máme v sortimentu okolo dvou tisíc. V dubnu 2019 jsme také uvedli do provozu plnicí stanice na ekologické čisticí a prací prostředky, které si mohou zákazníci odnést v znovupoužitelných nádobách. A právě díky pozitivnímu ohlasu ze strany zákazníků jsme se rozhodli rozšířit síť prodejen s plnicími stanicemi do každého krajského města. Takto vybavených prodejen dm je aktuálně 16. Do budoucna plánujeme otevření a modernizaci dalších.

Reklama
ČEZ

Co podniká dm v oblasti trvalé udržitelnosti?


V dm klademe velký důraz na vše, co děláme. Většina prodejen, centrální správa i logistické centrum čerpají energii z obnovitelných zdrojů. Máme jednostranně potištěné recyklovatelné účtenky bez obsahu fenolů. U některých výrobků jsme přistoupili k využití papírových obalů. Od začátku roku 2014 neobsahují produkty dm značek z kategorie péče o tělo a ústní hygieny mikroplasty. Tam, kde to možnosti dovolí, preferujeme uvádění výrobků v plně rozložitelných obalech, recyklovatelných obalech nebo obalech z recyklátu. Symbol zeleného čtyřlístku, který zákazníci naleznou na obalech produktů privátních značek dm, upozorňuje na informace o obalu, jeho složení, možnostech jeho recyklace a obsahu recyklátu v obalu.

Markéta Kajabová

jednatelka dm drogerie

Markéta Kajabová do dm drogerie
markt nastoupila v roce 1996 na
pozici oblastní manažerky pro
region severní Čechy. V roce
2000 zaměnila region za oddělení
marketingu a nákupu, kde zastávala
pozici sortiment managera.
Kromě zodpovědnosti za svěřené
sortimentní kategorie zodpovídala
rovněž za řízení privátních značek
dm. V roce 2011 přešla do vedení
společnosti a od roku 2017 je
jednatelkou společnosti.

Jak se zákazníci zorientují v tom, který produkt je šetrný?

Od října 2019 používáme na produktech označení, které upozorňuje na produkty dm značek, jejichž receptura neobsahuje nejen žádné mikroplasty, ale ani rozpustné plně syntetické polymery.

Častým tématem bývají i nákupní tašky. Jaké máte v nabídce?

V říjnu 2019 jsme ukončili prodej jednorázových plastových a také nylonových tašek. Tento krok ročně ušetří přírodu před 63 tunami plastového odpadu. Místo nich zákazníkům nabízíme několik variant opakovatelně použitelných pevných nákupních tašek z recyklátu nebo bavlněné fair trade tašky. Další alternativou, která je nyní k dostání v prodejnách dm, jsou tašky z dřevěných vláken Ecovero. Tyto tašky jsou vyráběny z poškozených stromů a jejich výroba je alokována ve střední Evropě. V porovnání s čistě bavlněnými taškami se při ní spotřebuje až o 60 procent méně vody.

Jaké další standardy máte v dm z pohledu balení a logistiky?

Produkty zakoupené online na dm.cz jsou balené do papírové krabice a od podzimu 2018 jsou používané klipové sáčky (sáček s opakovatelně uzavíratelnou klipovou lištou), které nahradily bublinkovou fólii. Díky tomuto opatření se celkový dopad online zásilek na životní prostředí snížil o 23 procent, respektive o 34 procent v závislosti na typu a velikosti zásilky.
Jedná se o komplexní pohled na životní cyklus celé online objednávky, nikoliv pouze z pohledu úspory plastového materiálu. Aktuálně jste také zavedli možnost expresního vyzvednutí v prodejně. Ano, hledáme další možnosti, jak ještě více
redukovat dopady používání obalového materiálu u online zásilek na životní prostředí. Zákazníci mají nově možnost využít také službu expresního vyzvednutí online nákupu v libovolné prodejně dm. Tato možnost dodání zboží nabízí udržitelnou alternativu, která šetří obaly i životní prostředí. Objednávka je při tomto způsobu doručení zboží zabalena v nákupní tašce šetrné k životnímu prostředí. Opakovaně použitelná nákupní taška Durabag , která získala certifikát Blauer Engel („Modrý anděl“), se skládá nejméně z 80 procent z recyklovaného polyethylenu. Tašku lze po opotřebení snadno recyklovat.

Jak konkrétně snižujete vaši uhlíkovou stopu?

Například neustále rozšiřujeme sortiment potravin v bio kvalitě, lokálních potravin a vegetariánských či veganských pokrmů, při jejichž výrobě i spotřebě bylo vyprodukováno menší množství CO2. Nejnovějším výrazným počinem je zařazení produktové řady Pro Climate, která je neutrální k životnímu prostředí.

Partnerem rubriky Retail je společnost dm drogerie markt

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)