Cenu Like generace Z dali udělili studenti úplně poprvé. Oslovila je kampaň proti domácímu násilí, kterou řetězec připravil s agenturou Triad.
Český Art Directors Club (ADC) v rámci letošního ročníku prestižní soutěže ADC Czech Creative Awards vedle tradičních louskáčků ve spolupráci se studenty programu Multimédia v ekonomické praxi poprvé udělil cenu Like generace Z, která vyjadřuje názor studentů jakožto zástupců mladé generace.
Studenti si v rámci předmětu, kde pracují ve fiktivních agenturách, prošli všechny přihlášené práce podobně jako opravdová porota. Obodovali každou zvlášť, udělili ocenění ve všech kategoriích a nakonec společně sestavili shortlist 10 nejlepších výstupů. Při závěrečné diskuzi hodnotili jejich přínos, myšlenku i zpracování.
Cenu Like generace Z se rozhodli udělit práci IKEA: Duch za spot o domácím násilí, kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou Triad Advertising, spot produkovala společnost Bistro Films a režíroval jej Marek Partyš. U zpracování studenti ocenili zejména silné napětí, které nepustí divákovu pozornost. Absence pachatele podle nich symbolizovala mlčení a přehlížení tématu.
Jako zásadní pro ocenění studenti vnímali odvahu značky a to, že se věnovala tématům, o kterých se často nemluví. „Ikea mohla udělat reklamu na poličky, ale přišla se sociálním problémem. Je skvělé, že si to mohou dovolit, a že se nebáli,“ uvedla například studentka Anna.
„Příjemným zjištěním bylo, že zástupci mladé generace nešli po povrchu a laciné líbivosti. Nebylo jednoduché vybrat ze všech prací a všech kategoriích tu jedinou, na které se shodnou a dají jí svůj lajk,“ řekl kreativní ředitel agentury GEN a lektor VŠE Richard Stiebitz, který je současně členem ADC.
Jak se ocenění Like generace Z shoduje s rozdělováním Louskáčků, se ukáže v úterý 26. října během vyhlašování ADC Czech Creative Awards na slavnostního večeru v kině Přítomnost.
„Často se při práci pro generaci Z setkáváme s tím, že přece nemůžeme rozumět lidem o generaci mladším, než jsme sami. Ale i z jejich volby vidíme, že jejich vnímání toho, co je společensky důležité, exekuční kvality či storytellingu je velmi podobné tomu, jak na kampaň reagují zkušení kreativci,“ doplňuje za ADC Martin Svetlík, člen poroty letošních ADC Awards.