Pivo s vlastní etiketou, popřípadě i recepturou, již lze jednoduše objednat i online. Ideální dárek pro obchodní partnery nebo zaměstnance i fanoušky brandu.
Michael Hanzelka a Ondra Bumbálek z projektu Have.beer se od léta věnují digitalizaci a personalizaci pivních etiket a také výrobě speciálních receptur piva pro zákazníky. Po startu projektu stihl Have.beer získat desítky zákazníků, mezi které patří například CPI Group nebo stavební společnost Komfort. Piva s vlastní etiketou byly dodány i na několik konferenci, třeba Future Summit pořádaný společnosti Merkle.
Projekt aktuálně spolupracuje se dvěma pivovary, Pivovar Tišnov a Loď Pivovar na pražské náplavce. Oba zmíněné pivovary pravidelně vyhrávají ceny v anketách Pivo roku. Pivovar Tišnov získal zlato v kategorii deseti a dvanácti stupňových piv, zatímco Loď Pivovar v kategorii třinácti stupňových. Oba pivovary vyrábí nepasterizovaná piva.
„Často se nás zákazníci ptají, jak je to s vlastní recepturou piva, třeba jen pro jednu společnost. „Při objednávce nad 400 litrů piva jsme zákazníkům schopni dodat pivo přesně na míru nejen z pohledu designu, ale také receptury,“ objasňuje Michael Hanzelka, jeden ze zakladatelů, který také vlastní bar v centru Brna. Odtud vznikla hlavní myšlenka na projekt Have.beer.
„S Michalem jsme na myšlenku digitalizace pivních etiket přišli při jedné z našich diskusí, když jsme šli s našimi rodinami na výlet kolem Brna,“ potvrzuje Ondra Bumbálek, který má ve dvojici na starosti marketingové aktivity. Aktuálně se oba soustředí na vánoční a novoroční sezónu 2021, která bude zároveň zatěžkávací zkouškou na všech frontách, jak z pohledu výroby, logistiky, ale i marketingu.
Hlavním úkolem pro začátek roku 2022 je stabilizace procesů, akvizice zákazníků z oblasti hoteliérství a ubytování a hlavně spuštění platformy na sdílení výrobních, skladovacích a přepravních kapacit, primárně minipivovarů v České republice. „Aktuálně řešíme platformu, která by byla nejvhodnější z pohledu funkčnosti, ovládání, ale také technologických kapacit. V České republice je kolem čtyř stovek minipivovarů, takže potenciál je obrovský,“ doplňuje Ondra Bumbálek. Platforma poběží také pod brandem Have.beer , který je přesně vyhovuje a vystihuje koncept projektu.
Zároveň je dostatečně generický i pro expanzi. A právě další metou pro druhou polovinu roku 2022 je expanze do Rakouska, Německa a Švýcarska, kde potenciál z pohledu pivního businessu je obrovský. „Čeká nás velký kus práce, ale už se nemůžeme dočkat, až projekt rozšíříme v ČR a do dalších zemí, kde pivo je oblíbený nápoj, ale také dárek pro obchodní partnery nebo přátele,“ s odhodláním komentuje Michael Hanzelka.