Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Národní muzeum se ptá: „Bejvávalo opravdu dobře?“

Nové expozice představuje výpravná kampaň od agentury Espresoo communication a produkční společnosti Creative Embassy.

Takřka velkofilm připomíná nová reklama Národního muzea, která upozorňuje na během léta otevřené expozice jako jsou Dějiny 20. století či Zázraky evoluce. Než dojde na populárního mamuta, provádí minutový spot dramatickými momenty českých dějin za melodie lidové písně Bejvávalo dobře. Ukazuje během ní momenty jako bombardování, před nímž se novomanželé schovávají v krytu, dřinu politických vězňů v uranových dolech, drastický zubařský zákrok či lynčování čarodějnice vesničany. Jestli opravdu „bývávalo dobře“, mají lidé zjistit právě v otevřených expozicích.

Zároveň tím ale kampaň, za jejíž kreativou stojí agentura Espresoo communication v čele s Edou Kaubou, produkční společnost Creative Embassy a režijní duo Wolfberg, odkazuje na aktuální situaci plnou různých omezení a připomíná, že lidé se v historii museli vyrovnávat i s horšími věcmi.

Reklama
ČEZ

„Národní muzeum se všechny své reklamní kampaně snaží dělat poutavou a neotřelou formou. Jinak tomu není ani v případě kampaně na nové stálé expozice muzea. Naším cílem je nejen zaujmout, ale též reagovat na aktuální situaci v naší republice i celém světě a ukázat, že muzea nejsou jen o minulosti, ale vyjadřují se i k aktuálním tématům a umí nastavovat zrcadlo současnosti,“ poznamenává generální ředitel Národního muzea Michal Lukeš.

Kampaň poběží na podzim, předběžně do konce listopadu. Orientována je primárně na online, běží i v televizi a doplní ji i venkovní reklama. Podporuje postupné otevírání nových expozic, které začalo již v létě začali a v říjnu by mělo vrcholit. Audio verze pak bude i v rozhlasu a na Spotify.

Národnímu muzeu se reklamou podařilo zaujmout i svět, když před třinácti lety získalo bronz v kategorii film na „reklamních Oscarech“ festivalu Cannes Lions. Šlo o spot, v němž uklízečka leštící vitríny s exponáty nakonec plivne na tu ukazující Mnichovskou dohodu. I za kreativou tohoto spotu stál Eda Kuba, tenkrát ještě v agentuře Euro RSCG (dnes Havas).

Vizitka kampaně:

Reklamní agentura: Espresoo communication

Eda Kauba, Vilém Kabzan

Režie: Wolfberg

Kamera: David Hofmann

Produkce: Petr Oplatka

Produkční společnost: Creative Embassy

Střih: Filip Malásek

Hudba: Napa Records

Fotografie: Pavel Hejný

Production designer: Stella Šonková

Postprodukce: PFX

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)