Po amatérském fotbalu šipky. Blíží se Gambrinus Cup, který proběhne ve 400 hospodách. Láká na něj online kampaň od Triadu a TV spot od McCann.
Značka z portfolia Plzeňského Prazdroje organizuje Gambrinus Cup – největší amatérský turnaj v šipkách v Česku. Reaguje na to, že šipky jsou ve světě stále populárnějším sportem a hraje je více než 50 milionů lidí. Zájem roste i v Česku díky popularizaci televize Nova Sport či úspěchům skvělých šipkařů – Karla Sedláčka a Adama Gavlase. Po celé zemi se hází na terč ve více než 2500 provozovnách a šipkami projde za rok více než 50 tisíc unikátních nadšenců.
A Gambrinus se jako první tohoto tématu zhostil, podobně jako před lety amatérského fotbalu, který podporuje v rámci projektu Kopeme za fotbal.
„Šipky a pivo mají jasné propojení – jsou typickým hospodským sportem. A díky tomu najednou není návštěva hospody jen o pití piva, ale o skvělé zábavě kolem,“ vysvětluje junior brand manager Gambrinusu Jan Odložil motivaci značky komunikovat toto téma.
Turnaj o 250 tisíc korun
Úvodní aktivitou v této oblasti je představení značky Gambrinus Cup. Největší amatérský turnaj v šipkách se uskuteční ve 400 hospodách po celém Česku, startuje 27. září a soutěžit budou čtyřčlenné týmy. Během velkého finále 18. prosince si pak vítězný tým rozdělí odměnu 250 tisíc korun.
„Chceme šipky zpopularizovat, dostat je mezi širokou veřejnost a ideálně naše pijáky naučit chodit si pravidelně hodit šipky s kamarády. Míříme hlavně na spotřebitele, kteří šipky ještě nezkusili – proto je Gambrinus Cup pouze pro amatéry,“ objasňuje Jan Odložil.
Šipkový projekt Gambrinusu komunikuje kreativní kampaň z dílny agentury Triad Advertising. V hlavní roli se objeví populární sportovní moderátor Petr Svěcený a skvělý český šipkař Karel Sedláček, kteří v hospodě vtipně a zajímavě komentují amatérský šipkařský tým. Ústřední dvojice bude uvádět spojení šipek a Gambrinusu a zároveň vyzve každou hospodskou partu, ať se přihlásí do turnaje.
Součástí online kampaně je hero spot s délkou přibližně dvě minuty, který doplňují tři krátké desetisekundové až patnáctisekundové spoty, dva šestisekundové bumpery a displejová reklama, které vládnou bannery s geolokačních zacílením. Ty mají za úkol připravit personalizovaný zážitek. Všechny reklamy vedou na web gambrinuscup.cz, kde se týmy budou moci zaregistrovat do turnaje.
V dnešní rychlé době je problém si najít čas pro sebe, natož pro pravidelnou zábavu v hospodě s přáteli, tak jako to bývalo v minulosti. Hledali jsme, proto kreativní způsob, jak ukázat lidem zábavu u terče – a tím jim dát neprůstřelný důvod chodit pravidelně, a hlavně smysluplně do hospody,“ vysvětluje Creative director Rado Jankovič z Triad Advertising.
Produkčně se na kampani podílela společnost Boogie Films, na režisérskou stoličku dosedla dvojice Novák&Nguyen. Součástí kampaně je i influencerská část se zapojením osobností jako Jakub Kohák či Petr Švancara a ATL vrstva – TV spot v hlavní roli se šipkařem Karlem Sedláčkem a hercem Michalem Isteníkem z dílny McCann Prague v produkci STINK a zároveň desetisekundový sponzorovaný příspěvek od Triadu.
Cílem Gambrinusu je dosáhnout 1600 registrovaných týmů a postupně vybrat 100 nejlepších, které si v jeden velký prosincový večer zahází o hlavní cenu 250 tisíc. Klíčové však bude něco jiného. Začít cestu, na konci, které bude všem jasné, že Gambrinus a šipky zkrátka patří k sobě.
Vizitka kampaně:
Gambrinus – Šipky
TV spot: McCann Prague
Produkce TV spotu: STINK Prague
Kreativní online agentura: Triad Advertising
Mediální agentura: Wavemaker
Produkční agentura: Boogie Films
Značka: Gambrinus
Klient: Plzeňský Prazdroj
Nasazení: 30. 08. 2021
Obor: Potraviny / nápoje
Mediamix: Televize, Online
Režie: Novák&Nguyen
Creative director: Rado Jankovič
Account manager: Zoran Boškovič & Daniel Weiss
Art director: Michal Dvorský
Copywriter: Věra Mühldorfová