Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V době pandemie byl zásah tiskových médií vysoký, prodaný náklad deníků dál padá

Tiskové tituly i přes dopady pandemie koronaviru a přijatých regulačních opatření oslovily výraznou většinu populace v ČR. Vyplývá to z nejnovějších dat z výzkumu Media projekt za první a druhé čtvrtletí letošního roku.

Prezentovaná data ukázala, že pandemie koronaviru neměla negativní vliv na zásah a čtenost tisku jako celku. Čtenost některých skupin tisku dokonce vzrostla (netýká se to však deníků). Tiskové tituly čte více než 8 z 10 obyvatel ČR ve věku mezi 12 až 79 lety. Celkový zásah tisku je 82 procent populace. Deníky a jejich přílohy oslovily celkem 60 procent populace.

Čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného v ČR je 76 procent občanů ČR ve věku 12 až 79 let, v absolutních číslech jde o 6,8 milionu osob. Celková čtenost všech tiskových titulů na vydání je více než 65 procent populace ve věku 12 až 79 let, čtenost na vydání deníků a jejich příloh je téměř 38 procent, u časopisů pak 57 procent.

Reklama
ČEZ

Skupina denního tisku zůstává nadále stabilní a pořadí titulů se dlouhodobě nemění. Nejčtenějším celostátním deníkem je Blesk (686 tis. čtenářů na vydání) následovaný MF DNES (455 tis. čtenářů) a Právem (192 tis. čtenářů). Celkem 435 tis. čtenářů na vydání má Deník. Mezi přílohami deníků je nejčtenější Blesk magazín TV (aktuálně 866 tis. čtenářů) a druhý nejčtenější TV magazín se 781 tisíc čtenářů.

zdroj: Unie vydavatelů

Nejvíce vzrostla čtenost titulů o bydlení a bytové kultuře (o 12 %), titulů s tématikou zahrady a hobby (9 %) a ekonomických časopisů (o 8 %). Součástí výsledků jsou jen tituly vydavatelů, kteří se účastní auditu nákladu tisku ABC ČR a financování měření v rámci výzkumu Media projekt.)

Čtenost i prodané náklady deníků dál klesají

Pokud člověk srovná data za první pololetí roku 2020 a ta letošní, je na nich vidět pokračující nepříznivá situace u deníků. Propad čtenost zaznamenaly prakticky všechny tituly, nejčtenější Blesk ze 763 tisíc na 686 tisíc, MF DNES ze 479 tisíc na 455 tisíc, Právo z 207 tisíc na 192 tisíc. Deník pak spadl z 465 tisíc na 435 tisíc. Podobná čísla jako loni si dokázaly v letošním prvním pololetí podržet pouze Sport a Hospodářské noviny.

V rámci dat o prodaném nákladu je propad ještě viditelnější. Blesku meziročně spadl o deset procent na 138 505 výtisků, MF DNES také zaznamenala propad asi o 8 procent. Deníku se náklad meziročně snížil o 15 procent, Právu asi o sedm procent. Na podobných číslech jako loni se dokázaly udržet Hospodářské noviny a deník Sport.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu