Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

SSI: Ceny v e-shopech meziročně vzrostly o 11 procent, tržby se dále zvyšují

Podle výsledků analýzy Salesforce Shopping Index (SSI) začíná po rekordních tržbách v uplynulém roce růst celosvětového digitálního obchodování zpomalovat.

Meziroční růst celosvětových tržeb z digitálního obchodování dosáhl podle Salesforce ve druhém čtvrtletí letošního roku tří procent. V předchozích čtyřech po sobě jdoucí čtvrtletích přitom celosvětový obrat e-commerce rostl vždy o více než 50 procent.

Salesforce Shopping Index, který vychází z analýzy více než miliardy nakupujících každý měsíc, zaznamenal ve druhém čtvrtletí loňského roku v reakci na pandemii 71procentní meziroční nárůst online obchodování. Proto i tříprocentní meziroční nárůst naznačuje pokračující dynamiku digitálního obchodování.

Reklama
Know

Přestože kupní síla ve druhém čtvrtletí letošního roku poklesla, je zřejmé, že to spotřebitele od nakupování na internetu neodradilo. Po obrovském nárůstu online nákupů v uplynulém roce pokračují spotřebitelé i po otevření provozoven v nakupování na internetu a online tržby maloobchodníků dále rostou – především díky osmiprocentnímu růstu návštěvnosti, přestože průměrná útrata nakupujících na jednu návštěvu klesla o pět procent.

Maloobchodní sektor v uplynulém čtvrtletní výrazně zasáhla inflace. Salesforce Shopping Index zjistil, že průměrné prodejní ceny vzrostly o 11 procent. Z indexu dále vyplývá, že průměrná hodnota objednávky v tomto čtvrtletí vzrostla na 1 959 korun oproti 1 685 korunám ve 2. čtvrtletí 2020, což představuje nárůst o 17 procent, i když počet jednotek zakoupených spotřebiteli klesl o procento. Průměrná míra slev se v uplynulém čtvrtletí snížila na 17 procent oproti 20 % ve 2. čtvrtletí roku 2020. Zlevňování omezuje trvalá poptávka spotřebitelů i nízké zásoby zboží u obchodníků.

Mezi kategorie produktů s největším meziročním nárůstem ve 2. čtvrtletí patří: luxusní oblečení (43 %), běžné tašky a zavazadla (22 %), luxusní kabelky (17 %). Největší meziroční pokles prodejů zaznamenaly kategorie: vlasová kosmetika (-36 %), potraviny a nápoje (-21 %), kosmetika na líčení (-19 %).

„I když meziroční růst digitálního obchodování v uplynulém čtvrtletí v podstatě stagnoval, je zřejmé, že online návyky, které si spotřebitelé vytvořili během minulého roku, tu zůstanou,“ řekl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel společnosti Salesforce pro maloobchod. „S blížící se vánoční sezónou by spotřebitelé měli očekávat menší slevy a vyšší ceny, protože maloobchodníci nadále pociťují tlak na marže způsobený problémy ve výrobě, zpožděními v dodavatelském řetězci a nedostatkem pracovních sil.“

Analýzy online obchodování společnosti Salesforce ukazují, že pokud maloobchodníci chtějí dále zvyšovat tržby, budou se muset zaměřit na budování personalizovaných zážitků z online nakupování, na vývoj rolí zaměstnanců na prodejnách i na zvládání problémů s dodavatelským řetězcem a rostoucí inflací.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)