Nejvíc času u televize tráví Češi sledováním seriálů a filmů

V průměru 3 hodiny a 55 minut denně trávili u televize lidé v Česku během prvního pololetí. Rostl i zájem o zpravodajství a sport, vyplývá z údajů Atmedia.

Dlouhodobě nejsledovanějšími programovými žánry jsou mezi českými televizními diváky seriály a filmy. Jak ukazují data z oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti, z celkového času, který Češi tráví sledováním televize, věnují právě seriálům a filmům 44 procent. Téměř stejný podíl vykazovala data společnosti Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje 28 tematických televizních stanic, i v letech 2019 i 2020.

„Seriály z kriminálního, lékařského nebo venkovského prostředí byly a jsou u českých televizních diváků velmi oblíbené, a na tom se v blízké době nic nezmění. Seriálům kraluje především lokální tvorba, zatímco u filmů záleží spíš titul od titulu,“ popisuje Pavel Müller, šéf pro výzkum a marketing ve společnosti Atmedia.

Během celosvětové pandemie covid-19 pak vzrostl zájem o zpravodajství. Zatímco v předkrizovém roce 2019 se zpravodajské pořady podílely na celkovém času sledování televize z 11 procent, v prvním pololetí předchozího i letošního roku je to již 14 procent.  Nejsledovanější jsou hlavní zpravodajské relace, které televizní stanice vysílají ve večerních hodinách. „Vysoká sledovanost hlavních zpravodajských relací ukazuje, že v dnešní hektické době divákům vyhovuje získat základní přehled v několika desítkách minut,“ říká Müller.

Největší vliv ale měla pandemie na sportovní pořady. Zatímco v prvním pololetí roku 2019 se sportovní pořady podílely na celkovém čase sledování televize z pěti procent, v loňském roce tento podíl ve stejném období klesl na tři procenta. To bylo zapříčiněno i zrušením či posunem mnoha atraktivních sportovních událostí v čele s nedávno skončenými Letními olympijskými hrami v Tokiu. Letos se situace otočila a v prvním pololetí věnovali televizní diváci sportovním pořadům šest procent času stráveného sledováním televize, tedy více než v předkrizovém roce.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
nova_O2
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)