V průměru 3 hodiny a 55 minut denně trávili u televize lidé v Česku během prvního pololetí. Rostl i zájem o zpravodajství a sport, vyplývá z údajů Atmedia.
Dlouhodobě nejsledovanějšími programovými žánry jsou mezi českými televizními diváky seriály a filmy. Jak ukazují data z oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti, z celkového času, který Češi tráví sledováním televize, věnují právě seriálům a filmům 44 procent. Téměř stejný podíl vykazovala data společnosti Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje 28 tematických televizních stanic, i v letech 2019 i 2020.
„Seriály z kriminálního, lékařského nebo venkovského prostředí byly a jsou u českých televizních diváků velmi oblíbené, a na tom se v blízké době nic nezmění. Seriálům kraluje především lokální tvorba, zatímco u filmů záleží spíš titul od titulu,“ popisuje Pavel Müller, šéf pro výzkum a marketing ve společnosti Atmedia.
Během celosvětové pandemie covid-19 pak vzrostl zájem o zpravodajství. Zatímco v předkrizovém roce 2019 se zpravodajské pořady podílely na celkovém času sledování televize z 11 procent, v prvním pololetí předchozího i letošního roku je to již 14 procent. Nejsledovanější jsou hlavní zpravodajské relace, které televizní stanice vysílají ve večerních hodinách. „Vysoká sledovanost hlavních zpravodajských relací ukazuje, že v dnešní hektické době divákům vyhovuje získat základní přehled v několika desítkách minut,“ říká Müller.
Největší vliv ale měla pandemie na sportovní pořady. Zatímco v prvním pololetí roku 2019 se sportovní pořady podílely na celkovém čase sledování televize z pěti procent, v loňském roce tento podíl ve stejném období klesl na tři procenta. To bylo zapříčiněno i zrušením či posunem mnoha atraktivních sportovních událostí v čele s nedávno skončenými Letními olympijskými hrami v Tokiu. Letos se situace otočila a v prvním pololetí věnovali televizní diváci sportovním pořadům šest procent času stráveného sledováním televize, tedy více než v předkrizovém roce.