Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Značky posilují image. Vlajkovou prodejnu má Vasky i původně e-comm hráč Dedoles

Někteří obchodníci své sítě v krizi osekávají, mít vlajkovou prodejnu se jim ale podle všeho pořád vyplatí. Je to otázka image a demonstrace síly. Značky v ní mohou také předvést své produkty na velkorysém prostoru, nabídnout prémiové služby a propojit offline retail s online světem.

V době, kdy se covid prohnal retailem a padly i některé zavedené značky, navíc není příležitost pro „pobočkovou rozmařilost“. „Na prvním místě je dnes optimalizace a přechod k funkčnímu omnichannelu. Značně tím zamíchala pandemie, kdy se hodně nákupů přesunulo na internet a role kamenného retailu se posouvá k zážitkovému nakupování, s čímž ‚flagship‘ nebo ‚high touch‘ prodejny přímo souvisejí. Všechny ty nové trendy jsou o stoprocentním zážitku, tedy interakci, komunitě, servisu, špičkovém personálu, poradenství a vyzkoušení produktu v provozu. Dojít si jen tak pro zboží můžete i do Z‑boxu, Alza boxu, to je v podstatě technická věc,“ myslí si Linda Petrová, kreativní a strategická ředitelka Wellen.

Trend potvrzuje i Tomáš Soukup, vedoucí oddělení maloobchodních nemovitostí JLL. „Dalo by se říci, že to začalo již v období finanční krize 2008, kdy si značky uvědomily, že nepotřebují mít v každém městě zastoupení. Současně se začal rozvíjet online obchod, který se stal nedílnou součástí úspěchu značky. Konkurence e‑commerce přirozeně nutí maloobchodníky přicházet s novými nápady jak celý proces nakupování zpříjemnit — formou nového konceptu, limitované nabídky, pop‑up storu, technologickými zážitky nebo usnadnit propojení s online platformou nebo nákupní aplikací. Pandemie koronaviru tento trend ještě urychlila,“ myslí si Soukup.

Reklama
MMcite

„Fyzické řešení obchodu, spojené s architekturou nemovitosti a interiérů, společně se zákaznickým servisem a odpovídají prezentací zboží, dokáže opravdu demonstrovat velikost a sílu značky a produktu a za nimi příběh a celou filozofii značky,“ přidává se Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední
a východní Evropu, Cushman & Wakefield.

Pestrobarevná značka Dedoles, která je známa svými ponožkami, ale v budoucnu se chce více orientovat na segment módy, má nově svou parádní prodejnu na Slovensku, a to v centru Bratislavy na Kamenném náměstí. Na přibližně 140 m2 může značka ukázat zákazníkům šíři celého svého sortimentu a také posun k módě.

„Propojujeme zde online a offline svět Dedoles. Hlavním úkolem vlajkových lodí je prezentace našeho rozšiřujícího se sortimentu a jeho přiblížení zákazníkovi. Rovněž bychom rádi poskytli zákazníkovi jedinečný zážitek z nakupování.
V prodejnách používáme ‚digital signage‘ LCD monitory, pomocí kterých lépe komunikujeme naše reklamy a akce. Systém nám poskytuje variabilní prostředí, jež umožňuje plánovat kampaně celoplošně i jednotlivě ve vybraných
prodejnách, automaticky je zapínat a vypínat a pracovat s různými formáty,“ uvádí Patrik Panko, manažer kiosků Dedoles. Společnost nezastírá, že hledá vhodnou lokalitu i pro svou hlavní pražskou prodejnu v centru, ale zatím ji nenašla.

Vlajkovou prodejnu v Praze také koncem loňského roku otevřela obuvnická značka Vasky. Radim Komiš z Vasky trade popisuje, že flagship prodejna v pražském centru v ulici Na Příkopě o dvou patrech a rozloze 280m2 předvádí celý sortiment, od bot po doplňky, a zaměstnává příjemný mladý personál. Díky více prodavačům na směně v jeden den se prý zákazníka vždy někdo ujme. Z estetického pohledu prodejna s dřevěným nábytkem působí moderně a minimalisticky a díky velkému množství kožených výrobků i specificky voní. Lze zde také zakoupit unikáty, boty s nižší cenou, které si někdo nakonfiguroval ale nevyzvedl.

Společnost Vasky má kromě Prahy aktuálně ještě tři pobočky v Brně, v Ostravě a ve Zlíně. „V rámci Ostravy jsme se nedávno přestěhovali z Mariánských hor do OC Forum Nová Karolina. V Brně nás čeká stěhování z ulice Běhounská na ulici Starobrněnská 9, kde je prodejna větší a modernější. Zlínská pobočka je zase specifická tím, že sídlí v zlínské Tržnici, kde měl Baťa zlínskou prodejnu,“ popisuje Komiš.

Celý článek si můžete přečíst v aktuálním vydání časopisu Marketing & Media, které vyšlo v pondělí 12. července 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu