Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

PPF chce být díky nové akvizici lídrem v lukrativním segmentu pronájmu lodí

Skupina PPF oznamuje vytvoření společného podniku s Groupe Beneteau, tradičním francouzským výrobcem menších rekreačních plavidel a plachetnic, s cílem vybudovat nového globálního lídra v segmentu pronájmu lodí. Transakce spočívá v akvizici kontrolních podílů ve společnostech Dream Yacht Charter a Navigare Yachting.

PPF a Beneteau společně hodlají využít rostoucí poptávky po udržitelném a ekologicky šetrném trávení volného času. Díky vlastnictví moderních digitálních platforem, jejichž součástí jsou mimo jiné i on-line rezervační systémy, jsou společnosti Dream Yacht a Navigare připraveny pokračovat v rozsáhlé digitalizaci a uspokojit tak rostoucí poptávku zákazníků.

Společný podnik, v němž bude mít PPF 59 procent a Beneteau 41 procent akcií, spojí aktiva jedničky (Dream Yacht) a čtyřky (Navigare) v tomto segmentu trhu, které dohromady v roce 2019 vykázaly tržby přesahující 200 milionů eur. Obě charterové společnosti a jejich dceřiné firmy, včetně rychle rostoucí platformy on-line objednávání (SamBoat), provozují největší světovou flotilu čítající kolem 1200 plachetnic.

Reklama
ČEZ

Vznik společného podniku PPF i Beneteau znamená konsolidaci značné části jinak rozdrobeného světového trhu pronájmu rekreačních plavidel, jehož celkové tržby v době před koronavirovou pandemií činily kolem miliardy eur ročně. Nejsilnější pozici bude mít společný podnik zejména v Karibiku a dalších exotických destinacích (Seychely, Francouzská Polynésie). Celkově bude mít základny ve více než padesátce kotvišť po celém světě, od Středozemního moře přes Asii po Pacifik.

PPF se rozhodla investovat do nového byznysu ve specifickém segmentu trhu, protože v něm vidí zajímavou a svým způsobem unikátní příležitost v rámci odvětví cestovního ruchu. Zájem o pronájem rekreačních plavidel projevuje čím dál více nadšenců po celém světě, přičemž jde jak o rodiny, tak i o skupiny přátel či individuální klienty, kteří vyhledávají netradiční a inspirující dovolenou mimo větší skupiny rekreantů. Po odeznění koronavirové pandemie tak lze očekávat rychlé oživení tohoto odvětví, k čemuž přispějí mimo jiné aktuální požadavky na ochranu zdraví.

Nepatrná uhlíková stopa a důraz na „slow travel“ standard umožní segmentu pronájmu rekreačních plavidel profitovat i z rostoucí poptávky rekreantů po udržitelné a k životnímu prostředí šetrné dovolené. PPF vidí dlouhodobý potenciál tohoto odvětví, které se bude v pozitivním smyslu odlišovat od ostatních segmentů globální turistiky. Tato oblast byznysu obecně láká významné finanční investory – mezi nimi i PPF – mimo jiné proto, že nabízí příležitosti ke globální konsolidaci momentálně rozdrobeného sektoru, s využitím jeho digitální transformace.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)