Už druhou sezónu amatérského fotbalu silně poznamenala koronavirová situace v Česku. S nabídkou pomoci se znovunastartováním fotbalu a života okolo něj se klubům opět hlásí Gambrinus se svým projektem Kopeme za fotbal.
Gambrinus totiž věří, že „Kde se hraje, tam to žije“, jak zní i hlavní heslo programu. A proto je potřeba sezónu vykopnout ve velkém stylu, tedy druhým ročníkem oblíbené akce „Výkopná“. V online kampani navázala agentura Triad Advertising na předchozí úspěšnou spolupráci s produkcí STINK Prague a režisérem Jakubem Kohákem.
Amatérský fotbal utrpěl další rány, když byla jeho sezóna již podruhé předčasně ukončena. Po jarní pauze se život na hřiště vrací s podzimní částí soutěže. „Letos nás snad už konečně čeká normální sezóna, a tak ji chceme pomoct klubům vykopnout opravdu ve velkém stylu. Přichystali jsme nové odměny do soutěže a jsme připraveni podpořit další ročník Výkopné,“ objasňuje hlavní letošní myšlenku junior brand manažer značky Gambrinus Jan Odložil, který má na starosti přímo projekt Kopeme za fotbal.
Nejdůležitějšími činiteli záchovy venkovského fotbalu ale vždy budou především místní lidé. A proto letošní spoty apelují právě na ně. „V krátkých spotech mluvíme hlavně k jednotlivcům a snažíme se je vylákat na fotbal s tím, že cokoli právě teď dělají, mohou dělat i na hřišti. A aby to tam zase pořádně žilo, je načase pomoct svému místnímu klubu konkrétní akcí,“ vysvětluje letošní posun creative director Rado Jankovič z Triad Advertising.
Stejně jako loni a předloni je hlavní tváří Kopeme za fotbal Pavel Horváth. Jeho osobitý šarm dodává kampani punc opravdovosti a zároveň lehkost a vtip. O nezaměnitelnou atmosféru spotů se opět postaral režisér Jakub Kohák s produkcí STINK Prague. „Navazujeme na loňský příběh z obce Kytín a rozšiřujeme ho. Přicházíme tak například s novým hrdinou letošních spotů, kterým je právě starosta Kytína. Ten byl ale v době natáčení na dovolené, a tak jsme si museli vystačit s jeho papírovou verzí…“ dodává s úsměvem art director pražského Triadu Michal Dvorský.
Součástí online kampaně je hero spot, tři krátké 15 sekundové spoty, šestisekundlvý bumper a dále displejová reklama a newslettery. Vše vede uživatele k prokliku na stránku www.kopemezafotbal.cz/vykopna, kde mohou hlasovat pro svůj místní fotbalový klub. Dvě stovky klubů s nejvíce hlasy odmění Gambrinus odměnami pro uspořádání jejich vlastní legendární akce „Výkopná 2021“. „Odměny jsou tentokrát rozdělené do 3 kategorií, přičemž nejúspěšnější kluby kromě sudů piva, příspěvku na nákup u řezníka nebo propagačních předmětů obdrží i trička nebo papírovou maketu svého vlastního starosty, předsedy klubu, kapitána, trenéra nebo výčepního. Nejlepší klub pak čeká v rámci Výkopné i koncert kapely Wohnout,“ říká Jan Odložil z Gambrinusu.
Do kampaně „Výkopná 2020“ se ihned zapojilo 500 z 850 klubů již zaregistrovaných v programu Kopeme za fotbal, a navíc se o členství přihlásilo 115 nových klubů. Stránku s hlasováním vloni navštívilo celkem 110 000 lidí a 87 000 z nich hlasovalo pro svůj klub. Polovina z nich přitom přišla na web díky sdílení organicky. Celkem Gambrinus vloni podpořil 210 Výkopných, které pomohly znovu nakopnout společenský život ve městech a obcích po celé České republice.
Vizitka kampaně Kopeme za fotbal 2021 – Výkopná 2021:
Kreativní agentura: Triad Advertising
Mediální agentura: Wavemaker
Produkční agentura: Stink Films
Značka: Gambrinus
Klient: Plzeňský Prazdroj
Nasazení: 26. 07. 2021
Obor: Potraviny / nápoje
Mediamix: Televize, Online
Režie: Jakub Kohák
Creative director: Rado Jankovič
Account manager: Zoran Boškovič
Junior account manager: Daniel Weiss
Art director: Michal Dvorský
Copywriter: Lucie Kalousková
Strategy planner: Matúš Ficko