Ochutnávky se vrací do hypermarketů. Jejich budoucnost je ale nejistá

Opatření́ omezující́ ochutnávky v kamenném retailu jsou pro tuto chvíli u konce. Hostesky se ale do uliček supermarketů vrací jen pozvolna.

Jednou ze značek je například káva Jacobs, jejíž ochutnávka pro produkty Cappuccino Specialities jsou už k vidění v hypermarketech. „S hosteskami se vracíme na prodejní plochy. A další kampaně už chystáme,“ píše na Instagramu společnost POS Media CZ.

O poznání skeptičtější jsou ve společnosti Inbeauty, kde zajišťují hostesky a promotéry. Veronika Březinová, která v Inbeauty zodpovídá za marketing a obchod, říká, že zájem o ochutnávky je aktuálně nulový, protože spotřebitelé změnili své chování.

„Vnímáme větší důraz na hygienu, obavu lidí. Pokud odhlédneme od obavy spotřebitelů, roli hraje i nutnost nosit respirátory v uzavřených prostorách, což samozřejmě značně znesnadňuje cokoliv ochutnat,“ říká Březinová s tím, že před pandemií její společnost například realizovala pro Rohlik.cz firemní snídaně na podporu produktu Rohlik point. „Tyto akce byly ukončeny úplně. Představa, že si zaměstnanci při cestě do práce dají snídani z rautu, je v současné době lichá. Předpokládáme, že se situace do budoucna nezmění. V úvahu přicházení balené potraviny, ale k tomu se zatím klienti nepřiklánějí a hledají jiné cesty, jak spotřebitele zaujmout,“ doplňuje Březinová.

Poptávka po personálním zajištění promo akcí a eventů je podle ní na zlomku té z roku 2019 i dřívějších let. Firmy vyčkávají a objednávají v kratším časovém horizontu před plánovaným termínem akce.

Situace zároveň nezlevnila cenu práce. „Předpokládali jsme, že se cena práce sníží a že po uvolnění restrikcí bude po pracovních pozicích velký hlad. Opak je ale pravdou. Brigádníci se v době lockdownu a pandemie přesunuli do jiných odvětví. Nejsme schopni poptat hostesku nebo promotéra za nižší cenu, spíše za vyšší v porovnání s dobou před pandemií,“ uzavírá Březinová.

Při pohledu na největší pracovní portál Jobs.cz je patrné, že aktuálně hostesky a promotéry mnoho agentur a firem nehledá. Jendou z výjimek je například Axial Personnel Agency, která hledá hostesky pro organizaci spojenou s přílety hostů na Karlovarský filmový festival na pražské letiště.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Dobré ráno, Česko
Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Beatrice Cornacchia
Veronika Burešová
Aritium
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
MAM_web_Knowlimits
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
MAM_web_Knowlimits
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024