V pátém měsíci roku zavřelo v nákupních centrech 84 obchodů, 54 jich naopak otevřelo. Nejvíce byl odchody poznamenán sektor oblečení, doplňků, hodinek, šperků a obuvi. Celkem se jednalo o 33 obchodů v tomto segmentu. Zavřelo také šestnáct restaurací a kaváren. Otevřelo 22 obchodů s módou a doplňky.
Statistiky poskytla MAM společnost Shopingy, která průběžně analyzuje odchody a příchody značek do nákupních center nejen v Česku, ale také na Slovensku a v regionu DACH. Celkem monitoruje 1 800 nákupních centrech v rámci Evropy.
K největším změně v květnu došlo ve Westfield Chodov, kde zavřelo třináct prodejen a tři nové otevřely. Nejvíce – pět – naopak otevřelo ve Futurum Brno. „V podstatě nic dramatického se zatím neděje,“ uvedl Jan Hübner, CEO Shopingy, který už předchozí měsíce hodnotil jako poměrně standardní.
V květnových statistikách figuruje i pět zavřených prodejen značky Pietro Filipi a prodejna Kara (ze stejné skupiny). Společnost Pietro Filipi je aktuálně v konkurzu, dluží zhruba 513 milionů korun. V souladu s avizovanou expanzí naopak otevřely tři prodejny s oblečením Sinsay patřící do polské skupiny LPP.
Od letošního ledna do konce dubna ukončilo ve 230 českých nákupních centrech provoz 312 obchodů. Nově naopak otevřelo 122 prodejen.