V květnu podle Shopingy zavřelo v nákupních centrech přes osm desítek prodejen

V pátém měsíci roku zavřelo v nákupních centrech 84 obchodů, 54 jich naopak otevřelo. Nejvíce byl odchody poznamenán sektor oblečení, doplňků, hodinek, šperků a obuvi. Celkem se jednalo o 33 obchodů v tomto segmentu. Zavřelo také šestnáct restaurací a kaváren. Otevřelo 22 obchodů s módou a doplňky.

Statistiky poskytla MAM společnost Shopingy, která průběžně analyzuje odchody a příchody značek do nákupních center nejen v Česku, ale také na Slovensku a v regionu DACH. Celkem monitoruje 1 800 nákupních centrech v rámci Evropy.  

K největším změně v květnu došlo ve Westfield Chodov, kde zavřelo třináct prodejen a tři nové otevřely. Nejvíce – pět – naopak otevřelo ve Futurum Brno. „V podstatě nic dramatického se zatím neděje,“ uvedl Jan Hübner, CEO Shopingy, který už předchozí měsíce hodnotil jako poměrně standardní.

V květnových statistikách figuruje i pět zavřených prodejen značky Pietro Filipi a prodejna Kara (ze stejné skupiny). Společnost Pietro Filipi je aktuálně v konkurzu, dluží zhruba 513 milionů korun. V souladu s avizovanou expanzí naopak otevřely tři prodejny s oblečením Sinsay patřící do polské skupiny LPP.

Od letošního ledna do konce dubna ukončilo ve 230 českých nákupních centrech provoz 312 obchodů. Nově naopak otevřelo 122 prodejen.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-43

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-43

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Marketing ve sportu
Golden Drum
Balíkovna

MAM Exkluzivně v časopise

Česká filharmonie při natáčení kampaně v Japonsku
Držitelé ocenění Young Drummers 2025
Ansgar Zerfass Univerzita Lipsko
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka