Nová kampaň dává předsudkům pusu na rozloučenou

Největší jihoamerický online obchod Mercado Livre představuje ikonické polibky z historie i filmu v nové podobě. Lásku chce ukazovat rozmanitou.

Slavný novomanželský polibek prince Charlese a princezny Diany na balkóně Buckinghamského paláce, páry objímající se před pádem Berlínské zdi nebo slavné „líbací“ scény z filmů Rocky, Spiderman, Duch či Titanik. Nejen tyto polibky představuje v novém obsazení kampaň největší jihoamerické e-commerce platformy Mercado Livre. Na scénu se tak dostávají gay, lesbické či trans páry. Projekt vytvořený s agenturou Gut Sao Paulo ale nejde jen po „duhové lince“ kampaní spuštěných během červnového „Pride Month“, měsíce hrdosti LGBT+ komunity. Hlavní role v ikonických historických či filmových polibcích dostávají i lidé jiné barvy pleti či váhy, než jakou měly „originály“. Lásku chce kampaň ukazovat s veškerou rozmanitostí.

Vedle více než dvouminutového videa, na němž se podílela produkční společnost Saigon Filmes a brazilský režisér Vellas, je součástí kampaně i venkovní reklama a online. Marcado Libre dává navíc na svém webu zájemcům fotografie nových ikonických polibků, které vytvořil Rodrigo Maltchiqu, volně k dispozici. Vybízí k jejich stahování a sdílení, aby se různorodost snáz normalizovala.

„Ve výsledku chceme kampaní změnit status quo, který panuje v internetovém vyhledávání. Když bude někdo hledat ‚ikonické polibky‘, chceme, aby se ukázali různí lidé reprezentující rozmanitost lásky ve všech jejích podobách,“ uvedla Louise McKerrow, regionální šéfka brandingu Mercado Libre a Mercado Pago.

Za každé stažení snímků pak také obchod věnuje jeden brazilský real neziskové organizaci Centro de Alheção e Cultura Casa1 zaměřené na podporu LGBT+ komunity.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345