Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Evropská komise navrhuje jednotný rámec digitální identity e-ID

Nový systém e-ID by měl být dostupný všem občanům a podnikům v Unii, aby se jim ulehčil systém ověření pro komunikaci s úřady či komerčním sektorem.

V EU je od roku 2014 platná regulace elektronických ověřovacích systémů (eIDAS), pomocí e-ID chce unie řešit některé problémy třeba v otázce větší podpory mobilních zařízení a podobně. Do nového systému by měly být zaneseny i “digitální peněženky”, pomocí nichž by si uživatelé stáhli aplikaci, kde mohou mít uložené své elektronické dokumenty k využití třeba při žádosti o otevření nového účtu u banky, půjčení auta nebo check-in v hotelech. 

V rámci těchto snad cílí unie také na větší interoperabilitu, aby mohl systém fungovat přeshraničně a dokázal pracovat s národními digitálními identitami. Autentifikace přes hranice v současnosti umožňuje jen 14 procent poskytovatelů služeb. Nové e-ID by mělo pomoci v rámci jednotného trhu se zrychlení ma ulehčením komunikace s úřady například při pobytu v jiné členské zemi. 

Reklama
ČEZ

Představitelé EU by rádi zavedli alternativu k tradičním fyzickým průkazům totožnosti aby díky digitálními ID systému mohli uživatelé rozhodnout jaké data budou s kým sdílet při ověřování identity a měli odpovídající zabezpečení. V současnosti umožňuje řada velkých technologických firem přihlášení do určitých služeb přes loginy u této firmy (například Facebook, Google), ovšem v tomto případě pak také sbírají data o takto přihlášených uživatelích a dále je pak monetizují. 

„Nová evropská digitální identita umožní EVropanům, aby mohli využívat online služby s přihlášením bez toho, aniž  by sdílelipříliš osobních dat, s novým řešením budou mít nad svými data kontrolu,“ uvedli zástupci Evropské komise. Pomoci má také podnikům, které díky ní budou moci využívat širšího spektra služeb. Důvěra spotřebitelů v nové e-ID je zásadní a tvůrci věří, že pomůže k dalšímu boomu využívání online služeb v rámci EU.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)