Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Kytary.cz expandují do do Irska, Nizozemí a Španělska

Český e-shop Kytary.cz vstupuje tento měsíc na tři nové evropské trhy. Poté, co se úspěšně etabloval na Slovensku, v Polsku, Rumunsku, Maďarsku, Německu, Rakousku, Itálii, Francii nebo Velké Británii, míří nově do Irska, Španělska a Nizozemí.

To, jak je rozložení obchodních aktivit na více trhů výhodné, společnosti ukázala loňská a letošní pandemická krize. „Loni jsme zaznamenali naprosto bezprecedentní nárůsty tržeb v Británii, Itálii a dalších, zejména západních zemích, kde místní hráči nestihli rychle zareagovat na situaci a my jsme mohli snadno získat tržní podíl. Na některých trzích jsme v březnu realizovali meziroční nárůst zisku o více než 400 procent,“ říká Filip Černý, ředitel marketingu ve společnosti Kytary.cz, jenž má na českém trhu hudebních nástrojů více než padesátiprocentní podíl. Novým zahraničním zákazníkům nabídne český e-shop zboží, které není na tamních trzích k dostání, a zaměří se i na takzvané první nákupčí. Díky „kytarám“ se zároveň dostanou některé české značky do dalších států EU.

Před otevřením nových e-shopů si společnost vypracovala podrobnou analýzu, která je vždy základem pro její rozhodování, na jaké státy se v budoucnu zaměřit. Vstupují do ní především makroekonomická data jednotlivých zemí, jako HDP, kupní síla, penetrace e-commerce nebo cena reklamy, náročnost logistiky, síla konkurence či národní zvyklosti dané země.

Reklama
Know

„Například hlavní výhodou Španělska je pro nás vysoký počet obyvatel, přijatelné ceny reklamy a rozumná míra konkurence. Do Irska jsme zase nepotřebovali dělat překlady, protože e-shop v angličtině už jsme měli a logistika do této ostrovní země není tak náročná, jak by se na první pohled mohlo zdát. Oba tyto státy mají také silnou hudební tradici,“ popisuje Filip Černý. Nizozemí je pak podle něj sice menší trh, ale s rozvinutou e-commercí a zajímavou kupní silou. „Po prvních dnech a týdnech provozu se jeví, že všechny tři trhy byly správnou volbou,“ doplňuje.

Současně s otevřením tří nových e-shopů oživily Kytary.cz aktivity i ve Velké Británii, které společnost na několik měsíců přerušila kvůli brexitu. „Nyní tam startujeme znovu. Dlouho jsme hledali vhodného a spolehlivého logistického partnera, také jsme museli omezit nabídku produktů. Teď jsme připraveni a postupně spouštíme reklamní kampaně,“ říká Černý. Podle něj mají Kytary.cz na britském trhu konkurenční výhody, jakými jsou třeba cena, nadstandardní záruky, možnost vrácení zboží nebo zákaznický servis. „Například tříletá záruka nebo prodloužená doba na vyzkoušení nástroje není v Británii nic běžného,“ dodává.

Nárůst v řádech desítek procent zaznamenala firma v poslední době i v mateřském e-shopu v České republice. I zde bylo důvodem několika měsíční zavření jejich kamenných prodejen.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)