Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Košík našel mezeru na trhu. Chce dobýt kategorii nákupů „do zásoby“

V Košík.cz jsou přesvědčeni, že rychle rostoucím segmentem napříč demografickými skupinami jsou zákaznicí, kteří běžně nakupují v supermarketech, domů si ale nechávají přivézt měsíční železné zásoby. Online supermarket se na ně teď zaměří v regionech, kam zatím nezaváží svou plnou nabídku.

Podle CMO Košík.cz Jana Škrabánka je třeba si uvědomit, že zatímco se v Česku rozvíjel ten nejsofistikovanější model, tedy „same day delivery“ kompletního sortimentu, potenciál rozvozu zásob zůstal nevytěžený.

„A nemusí se nutně jednat o způsob nákupu, který je pouhou nedokonalou alternativou k rozvozu plného sortimentu. Jinými slovy – model, který před lety většina hráčů nahradila lepším se nyní může vrátit jako důležitá součást celého omnichannel mixu. Jen je třeba se na něj koukat jako na službu, která se nebude snažit nahradit supermarkety ani online supermarkety,“ říká Škrabánek.

Reklama
Know

Zásobování má být radost

Podle Škrabánka má Košíku v plánu získat z tohoto modelu maximum. „Ještě nějakou dobu nebudeme umět pokrýt kompletním sortimentem celé Česko, zároveň však existují oblasti, kterým dává smysl se na online nákupy potravin spoléhat. Pandemie to ostatně ukázala jasně. Našim cílem tedy bude vytvořit postupně službu, která bude českému zákazníkovi odpovídat sortimentně, prémiovým přístupem a skvělým poměrem ceny a kvality u nabízených potravin,“ dodává Škrabánek.

Dále popisuje, že Košík.cz zapracuje na systémech „multibuy“ a velkých baleních a že svou přidanou hodnotu vnímá i ve vývoji vlastních privátních produktů jako je například značka Authentic. „V tomto ohledu chceme s celou řadou českých i zahraničních dodavatelů vymyslet řady určené přímo pro zásobovací nákupy, které budou umět spojit kvalitu, chytrý a zodpovědný přístup k obalům a zároveň přinesou potraviny, které nejsou v českém retailu úplně běžné,“ popisuje plány Škrabánek a dodává: „Je nám jasné že pět kilo rýže není třeba objednávat online. Ve chvíli, kdy ale sestavíme chytré balení, kombinující různé typy rýže, přičemž některé z nich v Česku třeba ani nejsou běžné, našli jsme se službou svou niku na trhu. Nebudujeme tedy službu pro nákupy z nutnosti, ale službu, která udělá ze zásobovacích nákupů podobnou radost, jako když nakupujeme delikatesy na večer. A dovolit domácnosti vařit z kvalitních základních surovin několik týdnů v kuse, než objedná znovu,“ uzavírá Škrabánek.
 

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu