Online prodejce módy Zalando představil sedm nových trhů, kde nabídne od 22. dubna kategorii pre-owned, tedy již nošené oblečení. Je mezi nimi i Česká republika.
Podle Zalanda zákazníci čím dál více jeví zájem o téma udržitelnosti, nicméně propast zeje mezi jejich hodnotami a samotným chováním. Společnost ve své studii s názvem It Takes Two shrnula deset principů, jak tuto propast zmenšit. Patří sem například jasná a transparentní komunikace o jednotlivých udržitelných parametrech. Zalando proto nově umožňuje vyhledávání právě na základě jednotlivých atributů.
„Chceme, aby čtvrtina našeho zboží byla do roku 2023 udržitelná. Během pandemie se téma stalo pro zákazníky důležitější, bohužel udržitelnost má trochu problém s image. Dominantně se s ní pojí pocity viny, až na opačné straně spektra je zábava. To bychom měli jako módní průmysl řešit,“ sdělil co-CEO Zalanda, David Schneider.
„Naší zákazníci nám říkají, že jim na udržitelnosti velmi záleží, nicméně mají potíže tyto hodnoty přeměnit v chování. Musíme jim pomoci,“ řekla Kate Heiny, ředitelka udržitelnosti v Zalando.
V roce 2018 začalo Zalando začalo označovat oblečení štítkem Sustainability, nyní přibydou i konkrétní kategorie. Nově se bude možné v tomto segmentu orientovat podle zákaznických priorit, jako je například postoj k úspoře vodních zdrojů, ochrana zvířat či pracovní podmínky v továrnách. Aktuálně udržitelný sortiment Zalanda čítá 80 tisíc položek od 500 značek. Módu z druhé ruky začal prodejce nabízet loni v říjnu.
Zalando přitom není jediným hráčem na trhu, který se snaží prorazit důrazem na udržitelnost. Například společnost H&M nyní nabízí pronájem obleků pro mladé muže, aby jim pomohla s pracovními pohovory. Kampaň je chce podpořit v návratu do práce nebo získání první práce, protože pandemie jim postavila do cesty řadu překážek.
Služba pilotovala ve Velké Británii a 13. května bude spuštěna v USA. Když zákazník oblek do 24hod vrátí, je služba zdarma, v opačném případě bude zpoplatněna a výtěžek půjde na charitu. Iniciativa je od Uncommon Creative Studio a promuje ji video od Marka Romanka.