Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zalando nabídne módu z druhé ruky i v Česku

Online prodejce módy Zalando představil sedm nových trhů, kde nabídne od 22. dubna kategorii pre-owned, tedy již nošené oblečení. Je mezi nimi i Česká republika.

Podle Zalanda zákazníci čím dál více jeví zájem o téma udržitelnosti, nicméně propast zeje mezi jejich hodnotami a samotným chováním. Společnost ve své studii s názvem It Takes Two shrnula deset principů, jak tuto propast zmenšit. Patří sem například jasná a transparentní komunikace o jednotlivých udržitelných parametrech. Zalando proto nově umožňuje vyhledávání právě na základě jednotlivých atributů.

„Chceme, aby čtvrtina našeho zboží byla do roku 2023 udržitelná. Během pandemie se téma stalo pro zákazníky důležitější, bohužel udržitelnost má trochu problém s image. Dominantně se s ní pojí pocity viny, až na opačné straně spektra je zábava. To bychom měli jako módní průmysl řešit,“ sdělil co-CEO Zalanda, David Schneider.

Reklama
ČEZ

„Naší zákazníci nám říkají, že jim na udržitelnosti velmi záleží, nicméně mají potíže tyto hodnoty přeměnit v chování. Musíme jim pomoci,“ řekla Kate Heiny, ředitelka udržitelnosti v Zalando.

V roce 2018 začalo Zalando začalo označovat oblečení štítkem Sustainability, nyní přibydou i konkrétní kategorie. Nově se bude možné v tomto segmentu orientovat podle zákaznických priorit, jako je například postoj k úspoře vodních zdrojů, ochrana zvířat či pracovní podmínky v továrnách. Aktuálně udržitelný sortiment Zalanda čítá 80 tisíc položek od 500 značek. Módu z druhé ruky začal prodejce nabízet loni v říjnu.

Pronájem obleků

Zalando přitom není jediným hráčem na trhu, který se snaží prorazit důrazem na udržitelnost. Například společnost H&M nyní nabízí pronájem obleků pro mladé muže, aby jim pomohla s pracovními pohovory. Kampaň je chce podpořit v návratu do práce nebo získání první práce, protože pandemie jim postavila do cesty řadu překážek.

Služba pilotovala ve Velké Británii a 13. května bude spuštěna v USA. Když zákazník oblek do 24hod vrátí, je služba zdarma, v opačném případě bude zpoplatněna a výtěžek půjde na charitu. Iniciativa je od Uncommon Creative Studio a promuje ji video od Marka Romanka.


Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)