Značka hygienických papírových produktů Tento uvádí na trh nový design a s ním spojenou komunikaci. Nese název Jemnost přírody a značka v ní upozorňuje na kvalitu a udržitelnost produktů, které každodenně používáme, jako je toaletní papír či papírové utěrky.
Od dubna diváci televize Nova a Prima uvidí televizní spot představující produkty značky Tento s novým designem, které jsou díky inovaci materiálu vyráběny z jemnějšího a kvalitnějšího papíru. Celou komunikaci spojuje klíčový prvek a maskot značky, ovečkou, která představuje jemnost a čistotu přírody. „Chceme lidi naučit, že udržitelná řešení se dají hledat v každodenních drobnostech, jako je nákup produktů, u kterých byste se nikdy nezamýšleli nad jejich původem, například toaletní papír nebo papírové utěrky. Naše produkty pocházejí z udržitelného lesního hospodářství – za každý zpracovaný strom, vysadíme čtyři nové. Přibližně 90 procent dřeva, které používáme na výrobu našich produktů, je certifikováno a u 100 procent lze vystopovat původ až k jeho udržitelným kořenům,“ vysvětluje Andrea Kvaková, brand manažerka pro střední Evropu z firmy Metsä Tissue.
Zjednodušené logo i speciální projekt s influencery
Kampaň běží od března napříč několika komunikačními kanály. Vedle televizní reklamy a digitální podpory bude její neodmyslitelnou součástí i dvouměsíční PR komunikace.
Důležitost přemýšlení o udržitelnosti z různých pohledů pomohou šířit také influenceři. Na YouTube spustí značka Tento pod vedením slovenské moderátorky Veroniky Cifrové Otrihoňové šestidílnou sérii rozhovorů Tento deň s Veri, v němž společně s herečkou Kristínou Tormovou, politikem Martinem Hausenblasem, „Holkou z Letné“ Terezou Koubkovou a dalšími influencery z Česka a Slovenska rozeberou svůj přístup k životnímu prostředí, názor na klimatické změny anebo způsoby, jak v dnešní době podnikat udržitelně.
Kampaň, za kterou stojí agentury VMLY&R Commerce a Ogilvy, navazuje na novou komunikaci značky. Viditelnou změnou je na první pohled zjednodušené logo, v němž zmizel původní 3D efekt, změnil se typ písma a zůstala pouze klíčová, tmavě zelená barva.
Původní logo
Komunikace udržitelnosti bude provázet značku Tento nastálo. „Naším cílem je transparentně komunikovat k našim spotřebitelům kvalitu a udržitelný přístup, který stojí za naší značkou. Existuje mnoho kroků, které výrobci vůči životnímu prostřední podnikají, ale neví se o nich a je to škoda. Spotřebitelé posléze sahají po produktech, jejichž výrobce nemyslí na důležitost klimatu, přírody, nás samotných a naší planety celkově. Udržitelnost je nejen o tom, co výrobci dělají ‚pod pokličkou‘, ale také o tom, které značky spotřebitelé kupují a podporují tím jejich vizi,“ uzavírá Kvaková.
Detaily kampaně
Klient: Metsä Tissue
Značka: Tento
Reklamní agentura: Hasan & Partners
Mediální agentura: Initiative
Digitální agentura: VMLY&R COMMERCE
PR agentura: Ogilvy
Použitá média: TV, online video, PR & print, sociální média, influenceři
Termín nasazení: 01.04.2021
Produkce televizního spotu: Rawland Productions