Společnost Red Bull Racing natáčela na Karlově mostě, ale i dalších destinacích v Praze na Hradčanech nebo v okolí kinetické sochy Hlava Franze Kafky. Proti natáčení se vzedmula vlna kritiky z řad občanů, ale ozvali se i filmaři.
Názory se různí, jedni vidí natáčení jako výbornou reklamu na krásy hlavního města, další zase jako přešlap značky, která jízdou závodního monopostu ničí historickou památku. „Red Bull Racing v Praze! Šílený zážitek,“ uvedl na sociálních sítích známý český youtuber Jiří Král, který se natáčení přímo účastnil. V Praze jezdil vůz RB7, který ve formuli 1 závodil během sezony 2011. „V tuto chvíli vám můžeme říci, že unikátní projekt je ve fázi intenzivních příprav a vše se včas dozvíte, pokud budete pozorně sledovat stránky Red Bull CZ,“ sdělili zástupci společnosti.
Úplně nejvíc pak kritikům vadí, že rakouská firma za pronájem mostu zaplatila sumu kolem čtvrt milionu korun, na což upozornil například režisér Jiří Strach, který je podepsán například pod oblíbenými pohádkami Anděl Páně. Podle Stracha by se za tuto sumu čeští filmaři k pronájmu mostu nedostali. Pronájem vyšel na 250 tisíc korun za den, filmaři pak museli platit i za zábor či poplatek Sdružení výtvarníků. „Summa summarum: 550 tisíc! Pro českého filmaře zcela nemožné!“ napsal na Twitter Strach.
Využití Karlova mostu povolili radní Prahy 1. „Šlo o standardní žádost, tak jako když se natáčí některé filmy, jako Spiderman, Anthropoid a další. Žádosti se posuzují, vždy se tím zabývá rada města, včetně vyjádření sdružení výtvarníků Karlova mostu,“ řekl pro TN.cz radní Prahy 1 Richard Bureš (za ODS). Red Bull na kritiku na sociálních sítích nijak nereaguje.
Red Bull už podobná videa natáček například v horském středisku Kitzbühel, jezdila i po poušti nebo na Floridě či v Instanbulu. V Česku nebo na Slovensku se možná bude tým pohybovat i v dalších dnech, konkrétní program zveřejněn nebyl. Na Karlově mostě se v minulosti normálně jezdilo, nejdříve šlo o o koňské povozy, od roku 1905 přes něj jezdila tramvaj. Automobilový provoz byl na památce zakázán až roku 1965 a od té doby je most určen pouze pro pěší.