Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Infografika: B2B firmy šetří a zaměřují se na online marketing

Marketingové rozpočty B2B firem pro letošní rok opět klesly. Z aktuálního průzkumu společnosti B-inside vyplývá, že nyní v průměru dosahují 0,5 procenta z obratu (u firem s obratem nad 100 milionů korun).

Marketingové rozpočty zůstávají přímo úměrné velikosti B2B firmy a početnosti zákaznické skupiny, na níž firma cílí. Takže zatímco u firem s obratem mezi 500 a 999 miliony korun, jejíž marketing se zaměřuje na desítky zákazníků, se pohybuje roční rozpočet na marketing kolem jednoho milionu korun, u firem s obratem nad miliardu korun a s tisíci zákazníky přesahuje rozpočet deset milionů korun.

Letos ještě posílí trend investic do online marketingu. Na síle získají placené příspěvky na sociálních sítích i rozpočty na firemní videa. Nejčastěji budou letos firmy využívat webové stránky (99 % B2B firem bude tento nástroj letos využívat), neplacené příspěvky na sociálních sítích (83 %) a SEO (74 %).

Reklama
ČEZ

I nadále se budou rušit drahé off-line aktivity, zejména účast na veletrzích a výstavách a ATL reklama. A poroste význam strategického marketingu, podniky budou častěji realizovat průzkumy a svá rozhodnutí řídit daty. „Uvědomují si, že nestačí vybrat z nabídky marketingových nástrojů a kanálů ty, které odpovídají přidělenému marketingovému rozpočtu. Vědí, že je potřeba nejdříve dobře pochopit fungování trhu a myšlení zákazníků a teprve poté promyslet cestu, kterou se vydají,“ uvedl pro MAM Petr Fusek, obchodní ředitel agentury B-inside.

Více z průzkumu naleznete v rámci několikastránkového tématu věnujícího se B2B marketingu v aktuálním vydání časopisu Marketing & Media. Součástí tématu jsou také informace ze studie „Meet the BETAs“ o generační obměně, která probíhá na vedoucích pozicích v rámci B2B firem a která má vliv na nákupní chování B2B firem. Více zde.

Picture of Radana Čechová

Radana Čechová

Jako novinářka se zaměřuje na marketingovou komunikaci v různých redakcích od roku 1999. Týdeník Marketing & Media, na jehož vzniku se v roce 2000 spolupodílela, vede od začátku roku 2020. Zaměřuje se například na témata spojená s marketingovým výzkumem, efektivitou, managementem a rolí žen v marketingové komunikaci.
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)