Infografika: B2B firmy šetří a zaměřují se na online marketing

Marketingové rozpočty B2B firem pro letošní rok opět klesly. Z aktuálního průzkumu společnosti B-inside vyplývá, že nyní v průměru dosahují 0,5 procenta z obratu (u firem s obratem nad 100 milionů korun).

Marketingové rozpočty zůstávají přímo úměrné velikosti B2B firmy a početnosti zákaznické skupiny, na níž firma cílí. Takže zatímco u firem s obratem mezi 500 a 999 miliony korun, jejíž marketing se zaměřuje na desítky zákazníků, se pohybuje roční rozpočet na marketing kolem jednoho milionu korun, u firem s obratem nad miliardu korun a s tisíci zákazníky přesahuje rozpočet deset milionů korun.

Letos ještě posílí trend investic do online marketingu. Na síle získají placené příspěvky na sociálních sítích i rozpočty na firemní videa. Nejčastěji budou letos firmy využívat webové stránky (99 % B2B firem bude tento nástroj letos využívat), neplacené příspěvky na sociálních sítích (83 %) a SEO (74 %).

I nadále se budou rušit drahé off-line aktivity, zejména účast na veletrzích a výstavách a ATL reklama. A poroste význam strategického marketingu, podniky budou častěji realizovat průzkumy a svá rozhodnutí řídit daty. „Uvědomují si, že nestačí vybrat z nabídky marketingových nástrojů a kanálů ty, které odpovídají přidělenému marketingovému rozpočtu. Vědí, že je potřeba nejdříve dobře pochopit fungování trhu a myšlení zákazníků a teprve poté promyslet cestu, kterou se vydají,“ uvedl pro MAM Petr Fusek, obchodní ředitel agentury B-inside.

Více z průzkumu naleznete v rámci několikastránkového tématu věnujícího se B2B marketingu v aktuálním vydání časopisu Marketing & Media. Součástí tématu jsou také informace ze studie „Meet the BETAs“ o generační obměně, která probíhá na vedoucích pozicích v rámci B2B firem a která má vliv na nákupní chování B2B firem. Více zde.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist