WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě.
WeDo vzniklo loni po akvizici Uloženky a firmy InTime a v listopadu došlo k rebrandingu na WeDo. Startup je jedinou společností, která na území celé České republiky provozuje všechny tři způsoby doručení vlastními silami – na adresu, do výdejny a výdejního boxu. K doručování na adresu využívá síť 300 kurýrů, k dispozici má více než tisícovku výdejních míst a nově také stovku původně výdejních Mall boxů, které otevírá svým partnerům a během roku dojde k rebrandingu, kdy budou napůl v barvách Mallu a napůl WeDo. Další boxy, které budou postupně přibývat už budou jen v barvách WeDo. Rebranding čeká také flotilu aut.
“Základ je síť boxů pod Mall Group. Využili jsme tuto síť jako startovací základ a integrujeme nabídku doručení do WeDo boxů všem našim partnerům i zákazníkům. Máme velké ambice co se týká dalšího rozšiřování. Soustředíme se na zákazníka-příjemce zásilky a službu stavíme tak, aby zásilky dostal spolehlivě a včas,” říká Daniel Mareš, generální ředitel WeDo. Podle něj mohou službu využívat i e-shopy mimo Mall Group, aktuálně podle něj probíhají jednání s asi dvacítkou dalších partnerů, konkrétní jména zatím neprozradil.
Zásilka v boxech bude podle Mareše čekat na vyzvednutí 46 hodin. Vyzvednutí je možné 24/7. Čas vyzvednutí si řídí zákazník. Do boxů lze také přesměrovat zásilky z dalších možností doručení Wedo. Zákazník poté zadá telefonní číslo, zadá SMS kód a může si zboží vyzvednout. Doručení do výdejních boxů místo standardního doručení na jednotlivé adresy snižuje dopravní zatížení rezidenčních oblastí ve městech.
Výdejní boxy nabírají v posledních měsících na popularitě díky bezkontaktnímu vyzvednutí. WeDo má tisícovku aktivních partnerů, loni dosáhla obratu 600 milionů korun, meziroční růst činil 25 procent, přičemž v druhé polovině roku významně zrychloval.
„Koncový zákazník je společně s našimi partnery, jako jsou například e-shopy, středobodem našeho zájmu. V budoucnu mu dáme plnou kontrolu nad doručováním a výběr z široké nabídky služeb, jako je změna doručení, spojování zásilek a další, a to vše snadno z mobilu,“ popsal Mareš s tím, že do budoucna nevylučuje ani doručování jídel či potravin přes boxy. Výdejní boxy pomáhají snížit dopravní zatížení rezidenčních oblastí a přispívají k udržitelnosti.
“Podíl doručení na adresu je asi 80:20 oproti doručení na výdejní místo. Popularita výdejních míst obecně roste, ovšem vzhledem k lockdownu je vývoj zbržděn, tím že lidé tráví více času doma. Některá výdejní místa jsou také uzavřena, ale jde jen o malou část. Poměr se v průběhu roku mění, v předvánočním období roste rapidně obliba výdejních míst a mění se až na poměr 50.50,” uvedl Mareš. Na trhu podle Mareše dojde bezesporu ke konsolidaci a ze současné asi desítky hráčů očekává dva až tři vítěze. Boxy provozuje například Alza, Zásilkovna, Rohlik.cz, Balíkobot nebo Pilulka.cz.