Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Kritizovaná platforma FlashNews se více zaměřila na lokální zprávy

Na podzim loňského roku společnost Livesport News se svým projektem FlashNews způsobila rozruch na českém mediálním trhu. Vydavatelé se ohrazovali proti tomu, že platforma zařadila jejich zprávy bez předchozí dohody. Nyní, s půlročním odstupem, projekt stále funguje, a namísto zpráv od velkých vydavatelství soustřeďuje na jednom místě informace z institucí a municipalit. Lidé prý úzce profilované zpravodajství ze svého okolí vítají.

„Máme dohody s několika stovkami vydavatelů, jejichž počet se od spuštění konstantně zvyšuje měsíčně o desítky. Máme radost, že někteří z nich i aktivně svým čtenářům propagují fakt, že se k nim mohou prostřednictvím FlashNews dostat,“ říká marketingový manažer projektu Filip Vích s tím, že o FlashNews je zájem nejen mezi vydavateli, ale i institucemi. „Podepsali jsme memorandum o spolupráci se svazem měst a obcí a postupně u nás každý najde zpravodajství ze své obce. Přidáváme i řadu dalších institucí jako jsou nemocnice, úřady, kina, divadla a další společnosti. Už nyní si tak uživatel může odebírat informace z více než 13 tisíc zdrojů,“ ukazuje Vích směr, kterým se služba vydala.

Na otázku MAM, zda FlashNews dosáhlo dohody s nějakým významnějším hráčem na trhu, Vích odpověděl diplomaticky. „Netroufám si hodnotit, kdo je a není velká ryba. Ve FlashNews najde uživatel okamžitě nejen weby i z TOP15 nejčtenějších v ČR, ale i stovky dalších, které mu nabízejí relevantní a zajímavý obsah.“ Podle něj mají ve FlashNews dobrou zpětnou vazbu právě na agregaci informací z úřadů, měst, nemocnic a i konkrétních osob. „V tom je síla a unikátnost našeho rozkročení. Jak vyplývá z našich interních průzkumů, jsou to právě informace z bezprostředního okolí, které jsou pro uživatele to nejcennější,“ uzavřel.

Reklama
Know

Společnost se na podzim kála a uznala, že start projektu nebyl dobře zvládnut. Slíbila se problémům postavit čelem a dál pokračovat v rozvíjení platformy. Její zástupci nyní sledují i chystanou novelu autorského zákona, která by měla od června ošetřovat vztahy mezi vydavateli a digitálními platformami. Vedle Google se tedy bude týkat i FlashNews. „Věříme, že pomůže vyjasnit vztahy mezi vydavateli a službami jako je ta naše. Zde považujeme za důležité, aby zákon vycházel z reálné situace na trhu a neznevýhodňoval postavení pouze vybraných stran či největších hráčů,“ řekl MAM Vích.

Konkurence v mobilu

Vedle FlashNews působí v segmentu „mobilního zpravodajství“ i platforma Mobilní rozhlas, která rovněž zasílá zprávy municipalit a institucí do telefonů. Funguje od roku 2015 a klade si za cíl předkládat lidem pouze relevantní informace z jejich okolí.

„Kanálů, kterými proudí obecní sdělení, nebude nikdy dost. Jenže aby mohla komunikace municipalit fungovat efektivně, není možné ji pouze pasivně přebírat. Musí být snadno cílená, relevantní, a v ideálním případě obousměrná. Nastavit tento mix pro každého příjemce na míru, aby nebyl spamován a zároveň mu důležité informace neunikly je doslova alchymie,“ říká Ondřej Švrček, přes jehož aplikaci Mobilní rozhlas údajně aktivně komunikuje s občany pětina měst a obcí v republice. „Na mnoha projektech se navíc ukazuje, že ten, kdo chce s hyperlokálními zprávami pracovat, musí vyřešit nejzásadnější problém – aby vůbec vznikaly. V případě Mobilního rozhlasu tak za tím stojí rozsáhlá metodická práce s obcemi i obecními institucemi,“ tvrdí Švrček.

Mobilní rozhlas v současnosti využívá přes 1300 českých samospráv a jejich institucí, jako jsou školy, školky, spolky, knihovny nebo sportovní kluby a zařízení. Registraci do systému, která umožňuje zasílání důležitých zpráv například pomocí SMS nebo e-mailů, má půl milionu Čechů. Ročně doručí kolem 30 milionů zpráv.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)