Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Google loni zablokoval nebo odstranil 3,1 miliardy reklam

Loňský rok poznamenala pandemie, několik volebních klání po celém světě a současně nárůst škodlivého obsahu na internetu, což téma bezpečí pro uživatele i značky posunulo do popředí. Google na vývoj reagoval například tím, že zablokoval nebo odstranil zhruba 3,1 miliardy reklam a z důvodu porušení jeho zásad a pravidel omezil dalších 6,4 miliardy.

Společnost také podnikla kroky v oblasti prosazování pravidel týkajících se nebezpečného a urážlivého obsahu, a to u 167 milionů stránek. Z důvodu závažného porušení pravidel pozastavila více než 1,7 milionu účtů inzerentů. Tento počet se meziročně zvýšil o 70 procent.

K zavádění omezení přistupuje Google individuálně. Kromě odstranění a blokování reklam, které porušují pravidla, existuje možnost reklamu omezit, například na základě zeměpisné polohy, statutu certifikace či lokálních regulací. Omezení se může například týkat reklamy na hazardní hry či aplikace. V takovém případě k jejímu zobrazení dochází pouze tam, kde jsou hazardní hry legální.

Reklama
ČEZ

Google loni také zablokoval na svých platformách přes 99 milionů reklam souvisejících s pandemií koronaviru, včetně těch, co nabízely a promovaly produkty s přemrštěnou cenou, jako respirátor N-95, falešné léky či očkování falešnými vakcínami. Společnost zablokovala nebo odstranila více než 867 milionů reklam, které se pokoušely obejít detekční systémy a dalších 143 milionů reklam za maskování.

„Když se rozhodujeme o tom, které reklamy se lidem zobrazí a jaký obsah bude možné na našich platformách zpeněžit, jde nám vždy především o to vytvořit a udržet bezpečné uživatelské prostředí. Tvorba pravidel v těchto oblastech a jejich důsledné prosazování je jedním z hlavních způsobů, jak pro uživatele vytvořit bezpečné prostředí a posílit důvěru v reklamní ekosystém,“ uvedla společnost Google.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)