Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem a Davidem Babkou.
„Už nás nebaví držet se zpátky, nechceme konkurovat velkým zkostnatělým institucím, chceme vstoupit na pole současného umění ve všech jeho sférách, protože jedině tak dokážeme, že opera je živý žánr,“ říká umělecká ředitelka spolku Veronika Loulová. Nová vizuální identita má být novým impulsem k seberozvoji.
Nová vizuální identita má mimo jiné za cíl vybízet k zájmu i mladé lidi a ty, kdo mají téma opery pořád zafixované jako něco, co se jich netýká.
„Hlavním nositelem identity je tak výrazné logo v charakteristické pozici při horním a dolním okraji formátu. Barevnost, použitá písma i další vizuální prvky nejsou nikde kodifikované a jejich výběr záleží vždy na konkrétní příležitosti. Těšíme se, že nám tento přístup umožní se rozvíjením identity dlouhodobě bavit stejně tak, jako jsme se bavili při jejím
vzniku,“ říká David Babka z týmu designérů.
„Zadání bylo velmi volné. Svobodu, kterou jsme od klienta dostali, jsme se snažili vložit do vizuálu. Celý systém má tedy relativně málo pravidel, aby umožnil tvorbu různých výstupů za použití rozsáhlého rejstříku prostředků. Cílem je, aby vizuál k jednotlivé opeře šlo postavit na fotce, ilustraci, 3D objektu, ilustraci a nebo třeba jen na písmu,“ uvedli designéři.