Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Značky testují potenciál TikToku. Čínská sociální síť zažívá boom

Sociální síť TikTok má za sebou rok nebývalého růstu a ve stále větší míře ji testují také značky a marketéři. Zábavná forma příspěvků na této sociální síti v časech, kdy jsou lidé více než kdy jindy izolováni doma před svými mobilními telefony, ukázala obrovský potenciál.

Lidé se k tvorbě nechávají rádi motivovat a inspirovat, videa lidem pomáhají se v nelehké době uvolnit a zasmát. Mezi světově oblíbené tvůrce se zařadil i známý britský šéfkuchař Gordon Ramsay se svými příspěvky #RamsayReacts, kde velmi osobitým způsobem kritizuje různé snahy a pokusy o vaření na TikToku. Ramsay má celkem 15,4 milionu sledujících a patří v Británii mezi hvězdy této sítě. Na TikToku tvoří videa i se svou devatenáctiletou dcerou Tilly, která má sama 4,4 milionu sledujících. Ze světových luxusních značek je na síti už i například Mercedes, Louis Vuitton či Dior a dlouhá řada dalších.

TikTok je v současnosti dostupný ve 154 zemích světa a v 75 jazycích, v některých státech přitom v loňském roce zaznamenal raketový nárůst uživatelů. Celkový počet stažení aplikace přesáhl 2,6 miliardy, jen od dubna 2020 přibylo 600 milionů nových stažení. Celkem už má tato sociální síť přes miliardu uživatelů, což je více než například LinkedIn, Snapchat, Pinterest nebo Twitter. V Číně aktivně využívá TikTok (má na tamním trhu název Douyin) 600 milionů uživatelů, kteří stránku alespoň jednou měsíčně navštíví, v USA má TikTok přes 100 milionů uživatelů.

Reklama
Know

TikTok je populární zejména u mladší generace ve věku 12—18 let, šedesát procent uživatelů jsou příslušníci generace Z, ale postupně mírně roste i počet starších uživatelů. Průměrně lidé aplikaci otevřou osmkrát za den a stráví na ní 52 minut, u mladších se číslo zvedá až na 80 minut.

Síť je primárně vhodná pro značky, které mají mladší cílové publikum. To sice zatím nemá takovou kupní sílu, ale postupně stárne a získává ji. Značky se mohou na TikTok Marketplace samy porozhlédnout mezi tvůrci podle jejich sledujících a obsahu a z nich vybrat ty nejvhodnější pro spolupráci. A zábavná forma, díky které je TikTok tak populární, dokáže přinášet zajímavé výsledky.

Jakou má TikTok sílu, dobře ilustruje například příspěvek Jennifer Lopez, která loni nahrála video na Twitter i TikTok, jak tančí se svým partnerem Alexem Rodriguezem. Na Twitteru měla v té době 45 milionů sledujících a na TikToku jen pět milionů. Zatímco video na Twitteru mělo pouhé dva miliony zhlédnutí, na TikToku dosáhlo na astronomických 71 milionů zhlédnutí, což je obrovský rozdíl, za nímž stojí zejména rozdílný algoritmus, se kterým TikTok pracuje a obsah se díky němu šíří organicky snáze.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 18. ledna 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)