Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Češi loni utratili v e-shopech rekordních 217 miliard. Nejvíce se kupovaly roušky

České e-shopy zaznamenaly za loňský rok až o třetinu vyšší obraty než v roce 2019. Zákazníci v internetových obchodech nakoupili za 217 miliard korun. Mezi nejprodávanější kategorie zboží patřila elektronika, domácí potřeby i oblečení. Meziročně o 42 % vzrostl také zájem o nákup potravin online. Údaje vyplývají z analýzy společnosti Shoptet, jehož platformu využívá více než polovina českých e-shopů.

„Česká e-commerce v loňském roce dosáhla dalšího rekordu. Výrazně jí k tomu dopomohla výjimečná situace spojená s pandemií a omezený provoz kamenných obchodů a dalších provozoven. Vedle nárůstu ročních obratů vzrostl i celkový počet e-shopů, a to zhruba o osm tisíc,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Nejvíce se utrácelo za elektroniku

Na prvním místě žebříčku prodejů za loňský rok se opět umístila elektronika, a to včetně bílého zboží, s podílem 36 % na celkovém ročním obratu české e-commerce. Její nejčastěji prodávanou podkategorii tvořily mobilní telefony. Druhou příčku obsadila s 20% podílem kategorie potřeb pro domácnost a zahradu. Trojici nejprodávanějších kategorií zboží potom uzavírá oblečení s podílem 13 % na celkovém obratu e-shopů.

Reklama
Know

Mezi Čechy se pak v uplynulém roce výrazně zvýšil zájem o nákup potravin online. Podle údajů Shoptetu se totiž právě kategorie jídla a nápojů dočkala 42% meziročního nárůstu prodejů v internetových obchodech. Vzrostly ale také i prodeje zboží z kategorii hobby (o 37 %), pravděpodobně díky většímu množství času, které loni lidé trávili doma. Zajímavostí může být i to, že online prodeje erotických pomůcek se meziročně zvýšily o 33 %.

„Pokud bychom se podívali na nejprodávanější zboží z hlediska kusů, zvítězily roušky a respirátory,“ dodává Miroslav Uďan. Rovněž i kategorie kosmetiky a zdraví, kam spadají také dezinfekční přípravky, zaznamenala vůbec největší meziroční nárůst prodejů (65 %).

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu