Od středy mohou podnikatelé, kteří plánují prodávat prostřednictvím Amazonu v Polsku, zaregistrovat své účty. Společnost připravuje spuštění domény Amazon.pl.
„Amazon již mnoho let podporuje polské zákazníky a pomáhá prodávat výrobky polských podnikatelů v našich evropských obchodech. Dalším krokem, pro který právě nadešel čas, je zavedení úplné maloobchodní nabídky pro spotřebitele v Polsku,“ uvedl Alex Ootes viceprezident EU expanze v Amazonu.
Prostřednictvím Amazon.pl budou mít polští podnikatelé možnost dostat se ke zhruba 300 milionům zákazníků Amazonu po celém světě. V současné době prodává přes největší světové tržiště 1,7 milionu malých a středních podniků po celém světě.
Amazon působí v Polsku od roku 2014. Letos by zde měl otevřít desáté logistické centrum. Největší konkurencí pro Amazon bude na polském trhu domácí Allegro. Sílí zde i pozice AliExpress.
„Myslím, že jde o velký krok pro e-commerce v celém regionu, na základě (ne)úspěchu Amazonu v Polsku můžeme očekávat další expanzi, třeba i do České republiky. Podle dat našich prodejců je Polsko 13. zemí Evropy podle počtu doručovaných objednávek z Amazonu,“ říká Adam Kurzok z firmy Expando, která pomáhá českým firmám obchodovat přes Amazon.
Velké zahraniční ambice mají v Česku velcí hráči typu Mall.cz, Alza.cz a Heureka.cz. „Chceme být lídrem trhu střední a východní Evropy, snad jen s výjimkou Polska, kde je trh již velmi silně obsazen,“ řekl MAM před časem Jakub Kováč, ředitel programu Mall Partner.
„Naší ambicí je stát se během pěti let největším evropským marketplacem,“ uvedl před časem pro MAM Jan Kotek, který v Heureka Group zodpovídá za rozvoj obchodu.