Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V Česku se rozjela „středoevropská Alibaba“, platforma merXu

V Česku začala fungovat prodejní online platforma pro společnosti z regionu střední a východní Evropy merXu. Služba spojuje prověřené kupce i prodejce a umožňuje jim provádět transakce napřímo či prostřednictvím poptávky.

„B2B trh se rychle mění a prochází stejnými změnami jako maloobchod. Chceme umožnit všem firmám, které vyrábí a prodávají nespotřební zboží, prodávat online, aniž by kvůli tomu musely investovat miliony do stavby svého e-shopu a následně marketingu,“ říká Václav Liška, country manažer merXu pro Českou republiku a Slovensko.

Platforma merXu je navržena výhradně pro B2B segment – jak pro malé a střední podniky, tak i velké korporace. V současnosti umožňuje obchodování s nespotřebním zbožím z kategorií, jako jsou chemikálie, stavebnictví, elektrotechnika, instalace, průmyslové výrobky či zdraví a bezpečnost při práci.

Reklama
ČEZ

Jedním z cílů nové platformy je značně usnadnit každodenní práci obchodních zástupců. Na merXu mohou prodejci přidávat všechny své produkty. „Chceme být středoevropskou Alibabou. Zdejší společnosti jsou cenově konkurenceschopné, profesionální a nabízejí kvalitní výrobky. Tak jako čínský gigant jdeme cestou efektivní obchodní výměny. Chceme zjednodušit export zboží s největším prodejním potenciálem a import produktů vyhledávaných společnostmi,“ komentuje Liška.

Podle něj mají dosavadní velkoobchodní sítě určitá omezení. „Platformu a její jednotlivé funkce jsme navrhli s cílem odstranit hlavní překážky obchodu. Věříme, že si vybudujeme silnou pozici na trhu a že merXu bude obchodní potřeby společností z této části světa řešit nejlépe,“ dodává Liška. Použití platformy je aktuálně zdarma.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)