Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Hrot láká čtenáře Eura. Šéf Mladé fronty: „Je to neslušné!“

AKTUALIZOVÁNO Vedle iniciativy zachranapredplatneho.cz dvou vydavatelství Extra Publishing a Business Media CZ, která lákají čtenáře dětských a motoristických časopisů končícího vydavatelství Mladá fronta, aby k nim převedli své pohledávky, loví předplatitele i ekonomický Týdeník Hrot.

Ten se pro změnu zaměřuje na čtenáře Eura (rovněž Mladá fronta). Týdeník Euro poslední dobou vycházel už jen v elektronické podobě, jeho redakce se prakticky rozložila po vleklé snaze všech zainteresovaných stran zachránit podnik jako celek.

„Týdeník Hrot je nezávislý moderní ekonomicko-společenský časopis s atraktivním designem a kvalitním obsahem, který vyhoví i těm nejnáročnějším čtenářům,“ definuje se magazín na svém webu a nabízí mimořádnou 40procentní slevu pro předplatitele Eura. „Protože čtenáře týdeníku Euro máme rádi a vážíme si jich, máme speciálně pro ně připravenou nabídku,“ píše se na webu týdeníku.

Reklama

Podle vyjádření ředitele vydavatelství Mladá fronta Karla Novotného je krok Týdeníku Hrot s ohledem na společnou historii velké části redakce de facto zrada: „Tyto aktivity vnímám, velmi mírně řečeno, jako na hraně profesionální etiky. A zvláště ze strany Hrotu to vnímám jako profesionální nonesence, ti lidé, co dnes stojí za Hrotem, měli mnoho let na sobě tričko Mladé fronty a Eura a jejich chování považuji za naprosto neslušné. Pakliže bude jakýkoli prostor se bránit právně, tak to budu podporovat, ale možnosti MF jsou teď omezené a externí subjekty toho zneužívají,“ řekl MAM Novotný. V této fázi, ve které jsme, bych považoval za standardní a etické dát prostor, aby si s kmeny předplatitelů poradil případný kupec,“ uzavřel Novotný.

„Nenabízíme čtenářům Eura převod předplatného. Místo toho nabízíme předplatné nového týdeníku Hrot, tedy modernější a kvalitnější produkt. Nabízíme časopis, který čtenáři do schránky skutečně dorazí. Přetahování čtenářů považujeme za normální konkurenční boj na mediálním trhu,“ napsal MAM šéfredaktor Vadim Fojtík. „Skutečnost, že část redakce týdeníku Hrot tvoří i někdejší zaměstnanci Eura v tom nehraje žádnou roli.  Aktuální vývoj kolem Eura jsme v minulosti nekomentovali a nehodláme tak činit ani nyní,“ dodal Fojtík. 

V pátek 4. prosince vzbudil Hrot vášnivé reakce na Facebooku příspěvkem s následujícím zněním: „Zaklínat se rozdíly v odměnách za práci v porovnání jednoho a druhého pohlaví je moderní společenskou zvyklostí. Kéž by však všichni pracovali stejně,“ stojí v postu, který doprovází tento údaj: „6,1 procent – o tolik hodin pracují ženy v průměru měsíčně méně než muži.“ Šéfredaktor Hrotu MAM reakci k této věci neposkytnul.

Hrot začal vycházet 11. května letošního roku. Zaměřuje se na informace z byznysu a politiky, vydává analýzy i komentáře. Součástí každého vydání jsou i články týdeníku The Economist.  Prodejní cena je 79 Kč. Obsah připravují především redaktoři, kteří do loňska pracovali v týdeníku Euro. Šéfredaktorem je Vadim Fojtík, v redakci pracuje i legenda ekonomické novinařiny Pavel Páral. Tváří Hrotu je i šéfanalytik Miroslav Zámečník. Jednateli  společnosti Hrot s.r.o. jsou Irena Valentová, Vadim Fojtík a Miroslav Zámečník. Společníkem a většinovým vlastníkem pak Touzimsky Publishing investora Jana Veverky.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)