Pivo Proud jde do prodeje. Vizuální identitu navrhlo Artbureau

Řemeslný pivovar Proud, který byl zbudován v areálu Plzeňského Prazdroje v bývalé elektrárně postavené počátkem 20. století v rámci takzvaného Spalkova projektu, začal prodávat své speciály. Nabízí je například Rohlik.cz. Podle ředitele pivovaru Michala Škody se pivo rozveze i do pivoték a ochutnávkových pivnic.

„Naším cílem je zařadit se po bok minipivovarů, s některými časem i spolupracovat. Fungujeme nezávisle na Plzeňském Prazdroji, máme vlastní marketingový rozpočet a obchodní cíle. Musíme si na sebe umět vydělat,“ uvedl Michal Škoda s tím, že v plánu není velká kampaň, spíše krátká videa zaměřená na příběh značky, digitální reklama a komunikace na sítích.

„Chtěli jsme vytvořit prostor pro vaření různých pivních stylů v malých várkách, experimentování a spolupráci s dalšími sládky a pivovary. Proto vznikl minipivovar Proud, který působí v nejvyšší možné míře samostatně a nezávisle na Prazdroji,“ uvedl mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář.

Název Proud vznikl podle Škody interně. Artbureau pak vyhrálo výzvu Czechdesign s logem, které funguje obousměrně. „Zhruba jednou za sto let vznikne značka, která je čitelná i vzhůru nohama. U Proudu jsme to štěstí měli,” uvedl Jakub Wdowka, zakládající člen studia Artbureau. Nová vizuální identita měla vycházet ze tří základních hodnot – spolupráce, experimentování a hravosti. Samotné logo mělo být mladé, moderní, progresivní, ale zároveň přátelské a vřelé.

„Měl jsem příležitost navrhnout názvy celého portfolia a explikace pivního stylu na etiketách. Společným jmenovatelem je proudění ve všech formách, světový pivní rozhled a typický český nadhled. Kdo někdy řešil naming, ví, že to často bývá řehole, ale tentokrát, na mou duši, pohoda. Jak to bývá, když se sejde osvícený zadavatel a inspirativní produkt,“ uvedl freelancer Petr Voborský na síti LinkedIn, který pomáhá s formulací názvů piv.

Online komunikace vzniká ve spolupráci s agenturou WeDigital. „Spravujeme Facebook a Instagram, kde připravujeme obsah. O community management pečují interně v týmu Proud. Připravujeme také newsletter a před pár dny jsme spustili web. V krátkých videích postupně představíme lidi, kteří za pivem Proud stojí,“ uvedl Matej Neradný z WeDigital.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345