Online divize MF prý jako jediná vydělává. Jenže od pátku nefunguje

Insolvenční správkyně Mladé fronty Petra Hýsková ještě minulý týden psala Krajskému soudu v Českých Budějovicích, že online divizi krachujícího vydavatelství by stálo za to zachovat. Jako jediná totiž doposud vydělávala, přibližně 200 000 korun měsíčně. Weby jsou paradoxně od pátku nedostupné.

Online divize MF zahrnuje více než dvě desítky internetových stránek. Vedle toho sem patří další „tisíce domén“, na kterých sice v tuto chvíli žádné internetové stránky nejsou, ale jak správkyně podotkla, je možné kdykoliv je začít využívat anebo také zpeněžit. Tím by se vysvětlovalo, proč webhosting přijde vydavatelství podle informací z rejstříku na 185 000 korun měsíčně a domény až 25 000 korun měsíčně. Celkem náklady na provoz online divize doposud dosahovaly lehce přes milion korun měsíčně a správkyně si po úsporách v personální kapitole slibovala ještě větší výdělek, než zmíněných 200 tisíc korun.

„Je nutné průběžně hradit poplatky spojené s registrací vlastnictví domén, neboť v opačném případě hrozí, že registrace dlužníka bude zrušena a předmětnou doménu si bude moci zarezervovat kdokoliv, čímž by došlo k poškození majetkové podstaty,“ psala soudu Hýsková. K aktuálnímu stavu se zatím správkyně nevyjádřila, ale je možné, že na její slova částečně došlo, i když domény zatím vypadají obsazené.

O odkup webových projektů Euro.cz, Finance.cz a Edna.cz projevila zájem například společnost Quality Publishing. „Za každý z těchto projektů nabízíme částku ve výši minimálně 1 milionu korun a vyjadřujeme ochotu jednat o ceně na základě podrobných údajů o návštěvnosti a reklamních příjmech generovaných těmito webovými projekty. Jsme ochotni jednat také o převzetí dalších projektů z portfolia Mladé fronty,“ uvedl jednatel společnosti Quality Publishing David Sillmen.

Vedle udržení chodu online divize správkyně také doporučovala pokračovat ve spolupráci na projektu BusinessInfo.cz, kterému Mladá fronta zajišťuje redakční služby od roku 2013. BusinessInfo.cz je oficiálním informačním a komunikačním portálem státní správy pro podnikatele a exportéry. Gestorem projektu BusinessInfo.cz je ministerstvo průmyslu a obchodu. Projekt pro MPO realizuje jeho příspěvková organizace CzechTrade. „Od počátku se jedná o ziskový projekt, který nebyl nikdy v červených číslech. Přínos pro dlužníka se pohybuje řádově v desítkách tisíc korun za měsíc,“ uvedla Hýsková.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia