Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nejčastější dárky z e-shopů: chytré hodinky, robotické vysavače či poukazy

Mezi nejprodávanější zboží z e-shopů patří před letošními Vánoci zejména chytré hodinky, domácí reproduktory, sluchátka, robotické vysavače, ale i dárkové poukazy do kadeřnictví nebo na masáže. Online prodeje tohoto zboží totiž meziročně vzrostly až trojnásobně, vyplývá z údajů společnosti Shoptet.

„Elektronika je obecně jednou z nejčastěji nakupovaných kategorií zboží v e-shopech. Nicméně nás překvapilo, že do první stovky se zrovna před Vánoci dostaly i robotické vysavače. A pro zajímavost – díky nákupům elektroniky budou k nejčastějším vánočním ‚dárkům‘ patřit i tužkové baterie,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. V prosinci také zhruba trojnásobně vzrostly prodeje dárkových poukazů do kadeřnictví či na masáže.

Dárek v průměru za dva tisíce korun

Podle statistik dosáhne průměrná cena jedné objednávky z e-shopu v prosinci na úroveň 1926 korun. Mezi nakupujícími také budou častěji zastoupeni muži, a to s podílem 57 % oproti ženám, jejichž podíl činí 43 %. Data Shoptetu rovněž ukazují, že Češi si stále více zvykají na nakupování prostřednictvím chytrých telefonů. V posledním letošním měsíci totiž více než polovina všech online nákupů (56 %) pochází právě z mobilních zařízení.

Reklama
Know

Daří se domácím aktivitám

Letošní mimořádná situace spojená s pandemií se výrazně promítá i do struktury obecného vyhledávání zboží v e-shopech. V meziročním srovnání totiž několikanásobně vzrostly výsledky vyhledávání u produktů vhodných pro domácí aktivity, jako jsou vánoční dekorace (nárůst 420 %), výtvarné sady (310 %), herní konzole (310 %) nebo deskové hry (120 %). „Právě u herních konzolí sice evidujeme trojnásobně vyšší hledanost než v loňském roce, vzhledem k vyprodanosti nejnovějších konzolí Playstation ale k nejčastějším dárkům patřit nebudou,“ dodává Miroslav Uďan.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)