Švédský nábytkářský gigant přestal po sedmi dekádách vydávat svůj tištěný katalog. Pro zákazníky už bude jen v online verzi na webu. O kroku informovala agentura Reuters. Firma se postupně čím dál více přiklání k udržitelným řešením.
Katalog Ikea zažil svůj vrchol v roce 2016, kdy bylo celosvětově do domácností a obchodních domů distribuováno více než 200 milionů kopií. První vydání z roku 1951 vyšlo v nákladu 285 tisíc kopií a bylo distribuováno na jihu Švédska. Ten poslední vyšel v nákladu zhruba 40 milionů kusů.
„Vidíme, že lidé daleko více používají náš web, aplikace a sociální sítě. Význam katalogu postupně čím dál více klesal,“ uvedl Konrad Grüss, ředitel Inter Ikea Systems.
Podle Reuters navíc online prodeje Ikea vzrostly za posledních dvanáct měsíců o 45 procent. V Česku se Ikea během druhé vlny uzavření obchodů na webu potýkala s velkými problémy. „Počet online objednávek teď na podzim narostl ve srovnání s jarní vlnou koronaviru o dvě třetiny a ve srovnání se stejným obdobím v loňském roce dokonce dvanáctinásobně. Vyřizujeme okolo 30 000 objednávek týdně. Naše kapacity jsou v tuto chvíli kompletně vytížené,“ psal koncem listopadu manažer komunikace Ikea Petr Šasek.
Ikea se následně zavázala, že v příštích třech letech bude jen do rozšiřování kapacit a infrastruktury pro online prodeje investovat jednu miliardu korun s cílem být pro zákazníky dostupnější. „Investovat chceme také do nových kanálů, inovativních formátů obchodních domů a dalších digitálních platforem, včetně aplikace,“ psal Šasek.