In-house marketing nám umožňuje pružně reagovat, říká Skalický z 4Home

Naším receptem nejen v tomto období je nelpět na fixních rozpočtech a procentuálním rozložení kanálů. Ruku v ruce s výhradně in-house správou marketingových aktivit nám to umožňuje pružně reagovat na aktuální situaci na trhu,“ tvrdí marketingový ředitel prodejce potřeb pro domácnost 4Home Jan Skalický.

Jaké nástroje jsou pro vás v marketingu nyní klíčové a proč?

Jde o standardní analytické nástroje, ze kterých data transformujeme do našich interních aplikací a reportů. S ohledem na situaci je pro nás nesmírně důležité přesně predikovat vývoj poptávky, abychom zvládali ve vysoké kvalitě obsloužit pět evropských trhů. V marketingové exekutivě nám práci usnadňuje nástroj Exponea nebo naše vlastní aplikace pro e-mail marketing 4CMA.

Měnili jste v průběhu roku marketingový rozpočet kvůli neustále se měnící situaci? Co vám krize ukázala?

Nejzásadnější proměnou prošel marketingový rozpočet a v konečném důsledku plán celého fiskálu v průběhu května, kdy odeznívala tzv. „první vlna“. Nastavili jsme si velmi prorůstový plán vycházející z předpokladu dalších covid opatření v průběhu podzimu a s tím související přesun poptávky do online prostředí. Tomu jsme uzpůsobili skladové zásoby, personální připravenost i marketingový rozpočet.

Jaké kanály v rámci mediamixu nyní nejvíce využíváte a proč?  

Převážně tradiční výkonnostní kanály v podobě PPC, RTB, affiliate apod. Důvod je prostý, velmi jednoduše si můžeme hlídat efektivitu a dosahovat požadovaných cílů. Chybějící kreativitu si vynahrazujeme na soc. sítích a blogu nebo v rámci nových video kampaní na YouTube. To vše má mimo jiné pozitivní dopad na rostoucí přímou a organickou návštěvnost.

Vnímáte změny ve spotřebitelském chování? Jak se jim snažíte vycházet vstříc?

V rámci celé covid krize evidujeme násobně rychlejší změny nákupního chování ve všech ohledech. Naším receptem nejen v tomto období je nelpět na fixních rozpočtech a procentuálním rozložení kanálů. Ruku v ruce s výhradně in-house správou marketingových aktivit nám to umožňuje pružně reagovat na aktuální situaci na trhu.

Jaký marketingový nápad vás na trhu v posledních měsících zaujal?

Není to úplná novinka, ale líbí se mě působení e-shopu Lihovárek. Skvělý nápad, sympatický plán, regionální zaměření a povedená realizace.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia