Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

„Hašler kašle, nevadí, hašlerky ho uzdraví“. Známé bonbony slaví stovku

Anýzové bonbony Hašlerky letos slaví kulaté výročí vzniku svého názvu. 13. prosince 1920 dal slavný zpěvák Karel Hašler souhlas k užití svého příjmení pro tehdejší bonbony proti kašli. Firma přichází s výročními obaly a spotřebitelskou soutěží.

„Neuvěřitelných 100 let si mohou lidé pochutnávat na Hašlerkách, tak jak je známe i dnes. Nezměnily jméno ani chuť. V tom jsou naprosto originální. Jsme hrdí na to, že jsou Hašlerky i po více než století existence jedna z nejprodávanějších bonbónových značek u nás. Ročně se jich vyrobí přes 1 000 tun, což pro představu znamená, že za jednu směnu v závodě Sfinx v Holešově vznikne až 1,5 milionu kusů Hašlerek,“ říká Štěpán Zendulka, brand manager značky Hašlerky.

Výroční obaly vytvořilo studio Yellow Shapes a kupující na nich naleznou tři slogany: „Stále originál“, „Stále svěží“ a „Originál přečká století“. V lednu spustí značka také soutěž o skútry Vespa a kuchyňské roboty Eta, kterou podpoří kampaň v místě prodeje a online.  

Reklama
ČEZ

Hašlerky se dodnes vyrábějí podle originální receptury a lze je na pultech obchodů najít v několika různých baleních i příchutích. Typické černé zabarvení, chuť anýzu a bílé pruhy na modrém podkladu, to vše zůstalo po staletí. Jejich roční produkce činí přes 1 000 tun, tedy 12,6 milionu ks balení, a patří k nejprodávanějším bonbonům v Česku a na Slovensku. Vlajková loď – Hašlerky Originál 90 g – jsou druhým nejprodávanějším bonbonem v Česku a třetím na Slovensku.

Recepturu získal na konci 1. světové války František Lhotský, otec Hašlerek, jako odměnu za pomoc od vídeňské firmy Erich Kirstein. Ta již bonbony několik let vyráběla a prodávala pod názvem Caruso. Společně i s dalšími cukrovinkami je začal Lhotský pod stejným názvem vyrábět ve své dílně v Královských Vinohradech. Název Caruso však v Československu neslavil moc velký úspěch, proto se jej Lhotský rozhodl po nějaké době změnit. V dubnu 1919 se Lhotský sešel s Emou Destinovou a požádal ji o souhlas s použitím jejího jména pro tyto anýzové bonbony. Herečka souhlasila a z Caruso se staly Destinky. Ani tento název však nikoho moc nenadchl.

Ke svému dnešnímu jménu přišly Hašlerky o více než rok a půl později, 13. prosince 1920, kdy se František Lhotský sešel v Kabaretu Lucerna se zpěvákem Karlem Hašlerem. Ten měl momentální problémy s hlasivkami, chraptěl a nemohl vystupovat. Když mu Lhotský představil svůj nápad přejmenovat Destinky na údernější Hašlerky, zpěvák souhlasil. Hned poté nechal Lhotský název Hašlerky registrovat jako ochrannou známku. Krátce na to vznikl i tematický slogan „Hašler kašle, nevadí, hašlerky ho uzdraví“.

V současné době lze na pultech obchodů najít Hašlerky v několika variantách i příchutích. Kromě klasické verze se Hašlerky vyrábějí i v ovocných příchutích – Černý rybíz, Višeň, Zelené jablko nebo třeba Citron a meduňka. Za jednu směnu vyrobí v závodě Sfinx přes 5,3 tun těchto anýzových bonbonů, což znamená více než 1 000 tun ročně.

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)