Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

DATA: Na obnovu trhu reklamy si počkáme dva roky, tvrdí WARC

Výdaje do reklamy v roce 2020 meziročně poklesly o 63 miliard dolarů. Příští rok se počítá s růstem o 6,7 procenta, což by představovalo jen 59procentní návratnost letošních ztrát. Vyplývá to ze závěrů aktuální studie Global Advertising Trends report: The State of the Industry 2020/21 mezinárodní poradenské a analytické společnosti WARC.

Globální výdaje do reklamy se podle všechno meziročně propadnou o 10,2 procenta a dosáhnou 557,3 miliardy dolarů. Největší zodpovědnost za tento stav nesou škrty v komunikaci automobilových firem, retailu a v sektoru cestovního ruchu. Podle WARC zabere přinejmenším dva roky, než dojde k úplnému zotavení reklamního trhu. Předpověď hovoří o 6,7procentním růstu příští rok. V roce 2022 by byl potřeba růst nejméně 4,4 procenta, aby se nakonec dosáhlo výkonu z roku 2019 (620,6 miliard dolarů).

Pokud odečteme výdaje do amerických prezidentských voleb, celosvětový reklamní trh se propadl o 11 procent, což představuje 68 miliard dolarů. „Na suchu“ zůstala hlavně tradiční média, globálně klesla o pětinu. Lineární televize ztratila 16 procent, kino 46 procent, OOH 27 procent, noviny a časopisy shodně 25 procent a rozhlas 18 procent. Všechny zmíněné mediatypy dosáhly nejhorších výsledků za posledních 40 let. V absolutní hodnotě pak tratila nejvíce právě lineární televize, přišla o 30 miliard dolarů.

Reklama
ČEZ

Výdaje do online reklamy (54 % všech výdajů) stagnují, klesly zhruba o třetinu procenta na 303 miliard dolarů.

Evropa zaznamenala pokles výdajů o 14,5 procenta, což představuje 21,5 miliardy dolarů, a dosáhla tak v investicích hranice 127 miliard dolarů. Žebříček největších propadů vede Francie (téměř 17 procent).

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)