Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Češi před Vánoci utratili v e-shopech 70 miliard. Vrcholem byl 9. prosinec

České internetové obchody dosáhly v listopadu a prosinci, tedy v hlavní nákupní sezoně, obratu ve výši přibližně 68 miliard korun. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, české platformy pro tvorbu a správu e-shopů. Obchody podle ní v tomto období odbavily zhruba 30 milionů objednávek, v přepočtu na obyvatele tedy tři objednávky na jednoho člověka.

„Při analýze dat za celou českou e-commerce vychází celkový objem prodejů v hlavní sezoně na zhruba 68 miliard korun,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Prodeje v internetových obchodech podle něj udržely stabilní tempo i po znovuotevření kamenných obchodů.

České e-shopy podle analýzy v listopadu a prosinci odbavily celkem na 30 milionů objednávek. V přepočtu na počet obyvatel České republiky se tak jedná o tři objednávky „na hlavu“. Vrcholem předvánočních nákupů letos byla středa 9. prosince, kdy spotřebitelé v tuzemských internetových obchodech utratili jeden a půl miliardy korun během jediného dne. „Lidé letos začali nakupovat vánoční dárky dříve, stejně tak i vrchol předvánočních nákupů přišel o den dříve než loni. Hlavním důvodem byly obavy, aby dárky dorazily pod stromeček včas, vzhledem k přetíženým přepravním službám,“ dodává Uďan.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu